Tallinna värske venekeelse
väljaande Stolitsa esilehel manitseb linnavalitsus laenude ja teiste
maksetega plindris kodanikke tungivalt võlanõustajate jutule minema.
Omavalitsuse eestikeelne sõsarväljaanne Pealinn tutvustab võlanõustajate teenust alles 7. leheküljel. Seega on võlateema venekeelsete linnakodanike jaoks tunduvalt põletavam teema kui öistel tänavatel kakerdavad purjus noored, Savisaare libaintervjuu ning sundüürnike probleem eesti lugejaile.
Isegi kujunduslikult on Stolitsa üleskutse välja kukkunud kui linnaametnike karje. Rasvases pealkirjas "Spetsialist po võputõvaniju iz dolgov" (spetsialist võlgadest väljarabelemise alal - toim.) hakkavad Stolitsa punasele nimele ja noorte poolt armastatud Dima Bilani reklaami helepunast karva taustale samasugused verevad sõnad "iz dolgov" (võlgadest vabaks - toim.) eriti silma.
Artikli all näeb erkpunasel taustal olevat venekeelset teksti: "Võlanõustajat koju kutsuda ei saa, küll aga on võimalik ise pöörduda Tallinna sotsiaaltöö keskuse võlanõustaja konsultatsioonile. Eelregistreerida telefonil 666 0886 või e-posti teel aadressidel
[email protected] või
[email protected]. Võlanõustamine toimub reedeti 17-19 ja laupäeviti 9-15."
Loo juures tunduvalt rahulikumat kujundust kasutanud Pealinn lisab, et möödunud aastal sai Tallinn võlanõustamise tulemusel kätte 1,8 miljoni krooni ulatuses üürivõlgnevusi. Umbes 80 inimest kustutas üürivõlgnevuse täielikult. Kokku abistasid võlanõustajad mullu umbes 500 hädalist.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.