Viimasel ajal valitsevad toimetusse saabuvate teadete pealkirjades sõnad "langus", "aeglustumine" ja "kahjum". Vahel satub siiski nende sekka ka positiivseid uudiseid.
Näiteks eile tuli meile tore teadaanne: Webmedia tegevjuhid ostavad pea kolm aastat tagasi ettevõttesse kaasatud rootslastest partnerite 38protsendilise osa uuesti endale, käies välja üle 60 miljoni krooni.
2000. aastal asutatud Webmedia on Balti riikide kõige kiiremini kasvav tarkvaraarendusfirma. Ettevõtte kodulehel võib kaunilt rohepunaselt graafikult lugeda, et firma käive on kasvanud poolelt miljonilt eurolt 2002. aastal seitsme miljoni euroni 2006. aastal - ning aina tõusvas joones.
Tõsi, sellelt graafikult näeb ka, et kasum jäi 2005.-2006. aastal enam-vähem samaks. Küllap sõid selle ära needsamad palgad, mille eest juhid nüüd firma ära ostsid.
Nali naljaks, aga Webmedia juhid on ilmselgelt oma palga ausalt välja teeninud. Praeguseks ulatub nende loodud võrgustik Serbiast Suurbritannia ja Soomeni, viimati avati uus kontor mullu aprillis Taanis. Kuigi Äripäeva majanduskonverentsil Äriplaan 2008 arvas riskikapitalist Allan Martinson, et Eesti 2000 IT-meest võiks 10 Webmedia asemel töötada pigem 10 Skype'is, ei saa pidada edutuks ettevõtet, mis 2006. aastal kasvatas käivet kaks korda ja töötajate arvu pea sama palju.
Esimese Eesti tarkvarafirmana ületas Webmedia käive 100 miljoni krooni piiri - ja samal ajal jõudis firma ka laieneda. Kolm päeva tagasi sünnipäeva pidanud Webmedia Eesti juhatuse esimees Taavi Kotka korraldas endale igati asjaliku sünnipäevakingi.
Viimastel aastatel on eestlased üsna mitu firmat välisomanikelt välja ostnud. 2005. aastal jõudis Raivo Küti ja Raivo Aavisto kätte Amserv Auto, 2006. aastal ostis Karel Saar Ilmarise, eelmise aasta lõpus kirjutasime Rakvere piimatööstuse omandanud ASi Maag omanikest... Meenuvad Baltika, Kadaka Varahaldus ja Standard ning nimekiri võiks veel pikalt jätkuda.
Äripäeva toimetusel on sula lust näha, et eestlastel on kogunenud nutikuse kõrval ka piisavalt kapitali, et mitte jääda Eesti majanduse arendamisel lootma üksnes välisinvestoritele.
Hiljutise kõrgkonjunktuuri lainel müüdi küll mitugi firmat maha. See-eest võib arvata, et nüüdseks on kätte jõudnud aeg ettevõtteid senisest soodsamalt tagasi osta. Ehk kasutasid ka Webmedia ostjad õiget hetke ära?
Ja eks see niimoodi käima peabki: müü kallilt ja osta odavalt. Nii püsib eestlaste rahakott kasumis ning elab üle ka keerulisemad ajad.
Autor: ÄP
Seotud lood
Alanud aasta tõotab tulla väikeinvestorite jaoks tegus, sest turge juhivad mitmed tehnoloogilised uuendused, regulatiivsed muudatused ja makromajanduslikud suundumused. Freedom24 analüütikud annavad näpunäiteid, millele tähelepanu pöörata.