• OMX Baltic1,27%303,76
  • OMX Riga0,16%879,95
  • OMX Tallinn0,63%1 897,86
  • OMX Vilnius1,15%1 172,65
  • S&P 500−0,27%6 051,97
  • DOW 30−0,5%44 368,56
  • Nasdaq 0,03%19 649,95
  • FTSE 1000,34%8 807,44
  • Nikkei 2251,41%39 514,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%98,09
  • OMX Baltic1,27%303,76
  • OMX Riga0,16%879,95
  • OMX Tallinn0,63%1 897,86
  • OMX Vilnius1,15%1 172,65
  • S&P 500−0,27%6 051,97
  • DOW 30−0,5%44 368,56
  • Nasdaq 0,03%19 649,95
  • FTSE 1000,34%8 807,44
  • Nikkei 2251,41%39 514,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%98,09
  • 29.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallid asjad odavalt kätte

Parim näide on Indias loodud auto Tata Nano, mille hinnaks nimetatakse dollari madalseisu tingimustes kõigest 29 000 krooni. Autotootja Tata Motorsi toode ei vasta Euroopa turva- ega heitgaasinõuetele, kuid autofirma kinnitusel saab sõidukit neile nõuetele kohandada. Plaanis on veeretada tehasest aastas välja veerand miljonit autot.
Auto looja ning nimeandja Ratan N. Tata ütles auto tutvustusel, et ta on tähele pannud, kuidas perekonnad mööda linnu ja maakohti kaherattalisel transpordil ringi vuravad.
"Isa juhib, vanem laps istub bensiinipaagil ning naine imikuga sõidab tagaistmel. See pani mind mõtlema, kas oleks võimalik perekondadele luua turvaline, odav ning igale ilmale vastav transpordivahend," rääkis Tata. Vastuse oma küsimusele koostas ta ise. Esimesed autod väljuvad tehasest tõenäoliselt suve keskel.
Eestis on autode müük võrreldes varasemaga vähenenud. Meil on küll Dacia Logan, mille saab kätte 99 000 krooniga, või vana hea Lada, mille hind algab 69 000 kroonist. Kuid kas meil oleks minekut ka Tata-tüüpi neljarattalisel?
"Ma arvan, et seda autot tuleb vaadata meie seisukohast, et mis tähendab odav. Meil on palju nõudeid ja makse, mis hindu tõstavad. Dacia näide on siin hea, sest auto tuli komeedina turule, leidis oma koha, ja siis rahunes müük maha. Odavate autode segment on meil olemas, kuid suureks ma odavautode edu ei hindaks," mainis Peugeot'-müüja Kommest Auto juht Raido Toonekurg, kes lisab, et me oleme sellel teel, kus väiksemad autod lähevad populaarsemaks, kuid kindla kvaliteedi ja nimega autod. "Meil on ühiskonnas juba mingi arengutase, kus hind on oluline, kuid enam mitte kõige olulisem," sõnas ta.
Üks Hongkongi elanik pakub ülerahvastuse probleemi lahenduseks jalgrattal maja. Peamiselt nimetab mees selle loomise põhjuseks raha. Nimelt läheks tema loodud majakesega sama suure korteri omandamine suurlinnas väga palju maksma.
"Vahel teen kodus akna lahti ja näen kohe teist akent otse minu akna vastas. Mõtlesin, kuidas saaks selles linnas elada vabamalt ning nautida alati uut vaadet, kui aken lahti teha," rääkis jalgrattamaja looja.
Oma esimese lennuki, täielikult katmata kokpiti ning vaid kahe rattaga lennumasina saab kätte 79 000 krooniga. Lennukil on küll suhteliselt halb reputatsioon, sest tihtipeale jääb mootor õhus seisma ja maandumisel ei pea vastu rattakonstruktsioon, kuid muidu on see igati asjalik sõiduvahend.
Kui liikuda olulisuspüramiidis pisut allapoole ning jõuda näiteks telefonideni, siis tõenäoliselt ihaldusväärseima telefoni, Apple'i iPhone'i klooni saab igast Pekingi elektroonikapoest 1000 krooniga. Seejuures - ekraan on pisut suurem ning kaal väiksem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 17:18
Freedom Holding Corp. kvartalitulud kasvasid ligi 60 protsenti
Freedom Holding Corp. (FRHC) 2025. eelarveaasta kolmanda kvartali tulud kasvasid aastases võrdluses 57 protsenti ja ettevõte saavutas rekordilise turukapitalisatsiooni 9 miljardit dollarit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele