Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lapse jaoks on F nagu Fanta

    Teeme ühe asja kohe selgeks. Minul lapsi veel pole.
    Seetõttu võib järgnev kirjatükk lapsevanematele täiesti ülearune tunduda, sisaldamata neile midagi uut.
    Aga minu jaoks oli tegemist suure üllatusega, ja neile, kes minuga koos vaimupimeduses on istunud, teadmiseks - laste bränditeadlikkus on väga kõrge. Jah, tean kuivõrd olulised on brändid juba 10aastaste elus, aga hiljuti veetsin mõned tunnid kahe 2aastase seltsis.
    Mõnda aega mängisid nad omavahel, siis leidsid aga vanad head puuklotsid, millel tähed iga külje peal. Käisid neid aeg ajalt meilegi näitamas. E on emme täht.
    Aga kas teadsite, et F on Fanta täht?
    Kas teadsite, et kaheaastased teavad mõlema vanema automarke, ning seda, et täna käidi Rimis, mitte Selveris ja tsiteerivad laulu kauakestvast turbodiislist? Noh, mina küll ei teadnud.
    Nii väikestel lastel ei ole veel võimet tegelikkust fantaasiast eristada. Seega ei suuda nad vahet teha niisama lõbusa multifilmi ja neile suunatud reklaamsõnumiga tegelase vahel.
    Teadlaste hinnangul näevad alla 3aastased lapsed aastas kuni 40 000 reklaami. Lisaks on ju ka erinevad (multi)filmikangelased kaubamärgid.
    Kui Ameerikas küsiti 4aastastelt, kas neile maitseb rohkem Käsna-Kalle või tundmatu tegelasega pildiga makaroniroog, eelistasid lapsed muidugi Käsna-Kallega, samas peaaegu poole kallimat toitu.
    Sarnased katsed on näidanud, et lapsed eelistavad McDonald'si brändiga toitu täpselt samale toidule, millelt on eemaldatud vaid Mc-i kaubamärk. Kui tuua paralleel lähemalt, siis on ju ka meil müügil Lotte mahlajoogid.
    Aga kindlasti on vahe ka sellel, mida reklaamitakse. Võib-olla silmakirjalikult näib mulle mahl eetilisemana. Niisiis, ehkki paariaastaste brändieelistustega manipuleerimine tundub mulle juba iseenesest vale, võib reklaami ka heal eesmärgil rakendada.
    Probleem on pigem rämps(toid)u puhul, tervislikku elustiili võiks propageerida küll. Kui seda aga ei tehta, reklaamiturg end reguleerida ei suuda ja kuri karjas, saab lapsi reklaami eest kaitsta mitmel moel. Näiteks võib lastele suunatud reklaami üldse ära keelata.
    Jah, ka see on võimalik, näiteks Rootsis ei tohi telereklaam olla suunatud alla 12aastaste laste tähelepanu võitmiseks. Tegelikult leiavad turundajad sel juhul mingi muu kanali, mõne teise - ja võib-olla raskemini kontrollitava võimaluse.
    Vastus on pigem see, et reklaamitegijad tunnetaksid vastutust ja teaksid, et mis võib luua, võib ka lõhkuda.
    Ehk ei ole vaja igasuguste vahenditega müüa ja äkki ei lõppegi maailm otsa, kui kliendile mõnel puhul pehmelt "ei" öelda.
    Autor: Kent Raju
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.