Mulle meeldivad reklaamid, mis veavad vaatajat ninapidi, annavad lõpukaadreis kerge müksu ribisse ja näitavad siis, kuidas siga tegelikult lendas.
Vaatasin hiljuti Youtube'i vahendusel USA stand-up comedy suurkujusid. Tuntud Eesti reklaamfilmi režissöör soovitas Andy Kaufmani ja Tony Cliftoni pööraseid teleesinemisi ning omast peast teadsin noort musta humoristi Dave Chapelle'i otsida, kes teeb teiste oraalsete saržide hulgas naerualuseks moodsaid TV-reklaame, mis tema hinnangul tihti üleliia keerulised on.
Humorist Chapelle naljatab, et mõnikord ei saa ka mitmekordsel reklaami vaatamisel sotti, mida ikkagi reklaamitakse.
Mulle aga meeldivad reklaamid, mis räägivad rohkem, kui ühe anekdoodi jagu.
Lühidalt öeldes, ajastu on selline, kiired formaadid rokivad ja hea telereklaam on nagu tabav mõistujutt, moodne valm, ainult rebase ja varese asemel on nüüd midagi muud.
Sellest on nüüd juba mõni aeg möödas, kui Elion oma DigiTV-ga alustas, aga kuna siinkirjutaja telekat väga ei pruugi, võttis terve kampaania nägemine natuke lisaaega.
Kuna ma tõesti telekat eriti ei vaata, siis ei teagi, kas keegi on selle suurepärase tootekuulutaja juba suurepäraseks kuulutanud, või teen siin tegemata tööd järele, igatahes on Elioni DigiTV teleklipid, märgusõnadeks "Šeeri kama!", "Elioni kodulahendus" ja "Kino peab saama!", omaette pärleiks.
Neid saab jälgida nagu teleseriaali - interneti vahendusel, muidugi täies pikkuses, mõnusa kampaania järellainetusena.
Toona lisandusid teleklippidele ka lehe- ja välireklaamid ning muu taoline, ent passiivse kampaaniana jätkub kihutustöö interneti vahendusel ju tänini. Hea reklaam reklaamib ennast ise. Küllap ta siis ka toodet reklaamib.
Folklooriks saab vaid surematu kvaliteediga nali ja surematud anekdoodid elavad tänapäeval tihtilugu uut elu just reklaamidena. See ju igas mõttes üle neti kraam - šeerige kama!
Autor: Andres Lõo
Seotud lood
Pro Kapital Grupp AS asutati 1994. aastal Itaalia ettevõtja Ernesto Preatoni visionaarsel eestvedamisel, nähes võimalusi okupatsioonijärgsel, ent siiski tärkaval Baltikumi turul. Märgates nii Balti riikide kui ka Skandinaavia ja Mandri-Euroopa kultuurilisi ja majanduslikke sarnasusi, kasutas Preatoni ära esmaklassiliste maatükkide soodsat kättesaadavust – strateegiat, mis seisnes suure arendusportfelli omandamisel ning pani ühtlasi vundamendi tänasesse ulatuvale eduloole.