Microsofti juht Steve Ballmer on sooritamas kõigi aegade suurimat tehnoloogiafirma ostu pärast seda, kui tarkvaragigant üritas ebaõnnestunult konkureerida Google'iga interneti otsinguteenuste turul, mille käivet nähakse aastal 2010 praegusega võrreldes kahekordsena ehk 80 miljardil dollaril.
"Microsoft on tõsise surve all - ta peab oma internetiäri laiendamiseks silmitsi seisma sellise rivaaliga nagu Google. See tehing näitab, kui meeleheitel nad on," kommenteeris Pioneer Investmentsi fondijuht Thomas Radinger.
"Tegemist on tohutu hasartmänguga, sest pakutud hind on väga julge ja Yahoo! integreerimine Microsoftiga võtab aastaid aega," lisas ta.
Yahoo! teatas reedel, et kavatseb oma hinnangu pakkumisele anda "kohe".
Yahoo! aktsia sööstis teate peale üles, Google kukkusYahoo! aktsia kerkis pärast teadet reedesel eelkauplemisel isegi üle kolmekümne dollari, olles päev varem sulgunud 19,18 dollari tasemel. Google'i aktsia kaotas eelkauplemisel aga kaheksa ja Microsofti väärtpaber umbes neli protsenti oma väärtusest.
Yahoo! teatas eelmise nädala neljapäeva õhtul, et veidi üle poole aasta tagasi aktsionäride survel Yahoo! juhi (CEO) ametist taanduma sunnitud Terry Semel astub tagasi ka nõukogu liikme kohalt. Aktsionäride kriitika kohaselt ei suutnud Semel kasvavalt internetireklaamiturult raha korjata nii efektiivselt kui pearivaal Google.
"Kahe firma kombinatsioon pakub tänu rohkematele võimalustele ja laiemale haardeulatusele reklaamijatele rohkem väärtust," ütles Microsfoti internetiüksuse juht Kevin Johnson.
Microsoft ja Yahoo! otsisid aga koostöövõimalusi juba aasta tagasi, selgub Ballmeri saadetud kirjast Yahoo! direktorite nõukogule.
"Kui ärisuhe tundus kunagi mõistlik, siis nüüd usub Microsoft, et ainuke tee on Microsofti ja Yahoo! ühinemine. Pakkumine tähendab märkimisväärset hüvitist teie aktsionäridele," seisis kirjas.
Ballmeri sõnade kohaselt vastas Yahoo! aasta tagasi, et nõukogu arvates ei ole taolise tehingu tegemiseks õige aeg. Yahoo! direktorite nõukogu nägi siis võimalust, et ettevõte kasvab, kui juhatus suudab uue strateegia ellu viia.
"Aasta on möödunud ja konkurentsisituatsioon ei ole paranenud," kirjutas nüüd Ballmer.
Google teatas eelmisel nädalal oma neljanda kvartali tulemused. Käive kasvas juba neljateistkümnendat kvartalit järjest enam kui viiskümmend protsenti.
Siiski jäid nii kasum kui ka käive analüütikute ootustele alla, sest Google teenis suhtlusportaalide, nagu MySpace, reklaamidelt vähem raha, kui oodatud.
Detsembri USA internetipäringutest haaras Google endale 56 protsenti, mida on pea kaks korda rohkem kui Yahoo! ja Microsofti oma kokku. Yahoo! abi kasutati päringute puhul 18 protsendil ja Microsofti teenuseid 13 protsendil juhtudest.
Yahoo! võimetus raputada Google'i kindlat liidripositsiooni internetiotsingu turul on toonud talle kaasa kasumi vähenemise kaheksal järjestikusel kvartalil ning pühkinud sama ajaga ka poole Yahoo! turuväärtusest. Yahoo! suhtlusportaalidest saadav reklaamikäive on samuti kahanenud.
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.