AS Puls Brewery juhatuse esimees Meelis
Pihel kinnitas Eesti Õlletootjate Liidu väidet, et õlletarbimine on vähenenud
ning toob põhjuseks õlleaktsiisi tõusu, mis vähendab kange alkoholi ja kange õlu
hinnavahet ja suunab mõne tarbija ostueelistust.
“Põhjendus on õige, aktsiisitõus on vähendanud kange õlle ja odava viinapudeli hinnavahet sealt ka tagajärg ning teatud ostja teeb oma ostuvaliku mitte maitse, vaid toime järgi,” ütles Pihel ning lisas, “ja esimesest juunist lisanduv täiendav õlleaktsiisitõus suurendab kange alkoholi tarbimist veelgi.”
Teise põhjusena nimetab Pihel: “Õllede tarbimine on vähenenud, kuna oluliselt on laienenud lahjade alkohoolsete jookide valik. Kui võrrelda kokku lahjade alkohoolsete jookide, kaasa arvatud õllede tarbimist, siis maht ei ole vähenenud, vaid on toimunud tarbija segmenteerumine.”
Juhatuse esimehe sõnul ei saa öelda ühest vastust, kas Puls Brewery kaotas turuosa A. Le Coqile, Sakule või Virule. Meelis Pihel kinnitas üldise õlletarbimise vähenemist ning ütles, et pole kindel, kas nende turuosa üldse kellelegi teisele läks. “Pulsi õlledel on kindel ja lojaalne tarbijaskond ja Pulsi õlu ei ole nn main-stream-õlu mille tarbijaskond on pidevas liikumises ühelt nimetuselt teisele,” ütles Pihel.
Seotud lood
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kujunes
kodumaise õlleturu kogumahuks 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes
1,4%.
Eesti kange alkoholi tootja Liviko juhatuse
esimehe Janek Kalvi sõnul seisab Liviko siseturu müük juba aastaid paigal,
sisetarbimist mõjutavad eelkõige aktsiisikõikumised ja salaviin.
Skandinaavia suurim õlletootja Carlsberg
hakkab müüma 400 dollarit maksvat luksusõlut, mis esitaks väljakutse
gurmee-restoranide turu luksusveinidele.
A. Le Coqi juht Tarmo Noop ütles
aripaev.ee-le, et vaatamata asjaolule, et neil õnnestus saada juurde peaaegu 2
protsenti turuosa, kahaneb õlle tarbimine juba teist aastat järjest.
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.