Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keelatud võtted

    Eilses Äripäevas tunnistasid nii Eesti Posti juhatuse liige Ahti Kallaste kui ka Express Posti üks omanikest Hans H. Luik, et osapooled on kohtunud ja arutanud võimalusi turgu jaotada.
    "Ekspress Grupi ja Eesti Meedia nägemuse kohaselt võiksime me kõik Eesti Posti kandes olevad kirjad laiali vedada nende piirkondades, kus me praegu tegutseme. Jah, me oleme sellel teemal kohtunud ka Eesti Postiga, kuid praegu meil tuleviku kohta ühist nägemust ei ole," rääkis Luik üleeile Äripäevale.
    "Ma ju ütlesin, et midagi konkreetset ei ole arutatud," teatas Luik eile õhtul ja palus, et Äripäeva ajakirjanikud ta pooleks aastaks rahule jätaksid.
    "Me suhtume äärmiselt halvasti uudisesse, et Eesti Posti juhid on teinud konkurentidele ettepanekuid, kuidas turgu jaotada, ja vastupidi," sõnas konkurentsiameti konkurentsiteenistuse analüüsiosakonna juhataja Anna Mazur. "Kui nad tahavad kriminaalmenetluse kaela saada, siis nad on õigel teel."
    Ta lisas, et ettevaatlik peaks olema ka Ekspress Grupi ja seeläbi Express Posti suuromanik Hans H. Luik, kes Äripäevale postiturgu puudutavaid kohtumisi tunnistas.
    "Eesti on nii väike, et pole mõtet igast kohtumisest paanikat tekitada. See on täiesti normaalne äritegevus, et inimesed kohtuvad ja arutavad asju," kommenteeris Eesti Posti nõukogu esimees Meelis Atonen.
    Ta lisas, et kui Eestis on mitu laialikandevõrku ja üks osapool teeb teisele ettepaneku nende ostmiseks, ei saa see olla karistatav.
    Turu võimaliku jagamise arutamist ei osanud Atonen kommenteerida, kuna nõukogu tasemel pole tema sõnul kohtumisi toimunud.
    Eesti Posti juhatuse liikme Ahti Kallaste sõnul on kohtunud firmade tegevjuhid, kuid peamised läbirääkimised toimuvad madalamatel tasemetel.
    "Loomulikult ei ole kohtutud nalja pärast, aga konkurentsiameti asi pole meile öelda, kellega me tohime kohtuda ja kellega mitte. Ühelegi konkreetsele kokkuleppele me ju jõudnud pole," rääkis Kallaste.
    "Express Post pakkus omalt poolt välja, et meie andku nende piirkonnas kirjade kanne neile, ja meie pakkusime vastu, et kuna me lehti välja ei anna, siis ärgu nemad kirju ka vedagu," sõnas Kallaste.
    Kallaste nimetas sellist sõnastust osalt huumoriks, kuna kokkulepet ettevõtete vahel sellele arutelule ju ei järgnenud.
    Konkurentsiameti esindaja ei osanud eile veel öelda, kas nad hakkavad Eesti Posti ja tema konkurentide seniseid kohtumisi uurima.
    "See on väga värske uudis meie jaoks. Tundub, et nad pole kuskile jõudnud oma kokkuleppesoovidega, aga juba fakt, et nad läbi räägivad, on väga taunitav," märkis Mazur.
    Konkurentsiameti esindaja lisas, et mis tahes konkurendid ei tohiks mitte mingil juhul pidada läbirääkimisi teemadel, et sina teed seda ja mina seda.
    Majandusministeeriumi seinte vahel valmib uus postiseadus, millesse on ettevõtetest pühendatud vaid praegune riigile kuuluv kirjamonopol Eesti Post, potentsiaalseid konkurente arutelu juurde ei lasta.
    Majandusministeeriumi kinnitusel peetakse läbirääkimisi Eesti Postiga, kuna nemad omavad universaalse postiteenuse pakkumise ainuõigust ja nende tegevust hakkab uus seadus turu avanemisel kõige rohkem mõjutama.
    "Kui seadus hakkab valmis saama, kaasame teisi osapooli ka," sõnas majandusministeeriumi sideosakonna juhataja Edvard Saarma.
    "Turuosalisi on postivaldkonnas niigi ühe käe sõrmede jagu, ainult Eesti Posti kaasamine pole kuidagi põhjendatud," pahandas samas ühe suurema konkurendi Express Posti tegevjuht Sven Suurraid.
    Saarma sõnul on postiseaduse muutmisel aruteluks kolm suuremat punkti.
    Esiteks jagatakse Eesti paariks-kolmeks piirkonnaks, kus omavahel konkureerivad teenusepakkujad tohivad tegutseda, nii et üheski suuremas linnas ilma maapiirkondade kaasamiseta teenust pakkuda ei saa.
    "Niisugune piirang tundub selge kaitsekäiguna Eesti Posti poolt, sest esialgu pole ükski potentsiaalne konkurent huvitatud maapiirkondades kirju kandma," kommenteeris Suurraid.
    Teine olulisem teema uues seaduses on olemasolevate Eesti Postile kuuluvate infrastruktuuride kasutamise tingimused.
    Kolmandaks võtmeküsimuseks on see, kuidas toimub kompenseerimine, kui vabaturu tingimustes haaravad konkurendid magusad kliendid endale, aga riigile universaalteenuse pakkujale tekitab see ebamõistlikult suuri kahjusid.
    "Sellisel juhul peavad teised turuosalised maksma riigieelarvesse mingi kindla protsendi, millega omakorda universaalteenuse pakkujat toetatakse," selgitas selle küsimuse lahendust Saarma.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.