• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,72%6 069,47
  • DOW 300,37%44 468,43
  • Nasdaq 1,13%19 743,3
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,72%6 069,47
  • DOW 300,37%44 468,43
  • Nasdaq 1,13%19 743,3
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • 14.02.08, 15:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uued autod ei tohi eraldada üle 130 grammi CO2 kilomeetri kohta

Valitsus kiitis heaks Euroopa Liidu (EL) seisukohad, mis kehtestab uutele sõiduautodele madalamad süsinikdioksiidi heitenormid.
Aastaks 2012 on EL-is uute sõiduautode CO2 eriheite eesmärk 130 g CO2 kilomeetri kohta, teatas keskkonnaministeerium. Süsinikdioksiidi eriheide on kombineeritud CO2 väärtus, mida saab välja lugeda uue sõidukiga kaasas olevatest dokumentidest. Autotootja peab tagama, et alates 1. jaanuarist 2012 ei ületaks sõidukite CO2 eriheitme keskmine tase eriheitme sihttaset, mis on määratud Euroopa Komisjoni poolt igale tootjale eraldi, sõltuvalt tema toodetud sõiduautode tühimassidest. Suurema tühimassiga sõiduautod võivad paisata õhku rohkem CO2 kui väiksema massiga sõiduautod. Näiteks Hummeri maasturi keskmine CO2 heitmetase on 620 g CO2/km, Porsche Cayenne oma 310 g CO2/km, väiksemal sõiduautol Toyota Aygol 109 g CO2/km, hübriidsõidukil Toyota Priusel aga 104 g CO2/km.
„Euroopa Komisjon tegi seoses ÜRO kliimamuutuste raamkonventsiooni ja Kyoto protokolliga 2007. aasta jaanuaris ettepaneku vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid 20% võrreldes 1990. aasta tasemega,“ rääkis keskkonnaministeeriumi välisõhu ja kiirgusohutuse büroo juhataja Viktor Grigorjev. „Selline eesmärk sundis komisjoni oluliselt ümber vaatama ka autotranspordist eralduva süsinikdioksiidi (CO2) heitkoguseid.“
Alates 1. jaanuarist 2010 peavad EL liikmesriigid hakkama registreerima andmeid sõiduautodest paiskuvate heitkoguste kohta ning alates 28.
veebruarist 2011 tuleb need igal aastal edastada Euroopa Komisjonile. „Andmed saadakse tootja vastavustunnistuselt, mis peab olema kaasas igal uuel sõiduautol,“ ütles Grigorjev. „Eestis tegeleb andmete kogumisega Riiklik Autoregistrikeskus.“
Komisjon jälgib saadud andmete põhjal, kas tootjad suudavad normidest kinni pidada ja vajadusel kohaldab komisjon tootja suhtes ülemäärase heitmekoguste maksu.
Madalatel heitenormidel on positiivne mõju keskkonnale. Nende järgimine nõuab ka sõidukitootjatelt lisapingutusi. Määruse jõustudes võivad mõnevõrra tõusta sõiduautode hinnad (keskmiselt ca 6%), mida omakorda saab kompenseerida kütusekulu kokkuhoidmisega.

Seotud lood

Uudised
  • 27.05.08, 14:52
Suits läheb lennufirmadele maksma 120 miljonit eurot
Euroopa Parlament plaanib kiirelt kasvavate lennufirmade arengu raskeks teha, näiteks airBalticul, keelustades ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 08:00
Tehisintellektist ja muust
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele