• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • 14.02.08, 19:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedurimeeste passiivne streik võib areneda aktiivseks

Vastavalt oma konverentsi otsusele kuulutas Eesti Vedurimeeste ametiühing 4.veebruaril välja passiivse streigi, mis võib edasi areneda aktiivseks streigiks.
Viiendat aastat peavad Eesti Raudtee ja Eesti Vedurimeeste ametiühing läbirääkimisi, aga kollektiivlepingut pole sõlmitud, sest kokkulepet pole saavutatud kolmes põhilises küsimuses: töö- ja puhkeaja korraldamine, palgakokkulepe ja ühe eriala töötajaid esindavate ametiühingute võrdne kohtlemine, teatas Eesti Vedurimeeste ametiühing.
Alates 2004 aastast töötavad vedurijuhid oma võimete piiril: 30–35 tundi järjest nii, et 12 tundi on töötamine vedurikabiinis – sõit sihtjaama, 6-11 tundi puhke- ja valveaeg sihtjaamas ehk pöördepunktis ja taas 12 tundi töötamine vedurikabiinis – sõit tagasi.
Puudub palgakokkulepe, kaks aastat on Eestis palgad tõusnud 20%, aga vedurijuhtide palgad tõusid eelmisel aastal vaid 8%. Eesti Raudtee juhtkond on väitnud, et 2008. aastal pole võimalik tõsta palka rohkem kui 5,5%.
Aastaid kestnud läbirääkimised tõendavad, et Eesti Raudteega ei saa rääkida paindlikust turvalisusest ega koostööst ühiste eesmärkide nimel, milleks peaks olema ennekõike Eesti Raudtee ja vedurimeeste eriala arendamine.
Kui keskmiselt on vedurijuht tööl kümme korda kuus kuni 35 tundi järjest, millele lisandub igas kuus 40-50 tundi nö surnud aega, siis ei saa rääkida ohutust rongiliiklusest. Peamine lahendust vajav küsimus on, milliseks ajaks lugeda vedurimehe pöördepunktis sunnitud olemise aeg. Kas see on töö katkestus puhkuseks ühe tööpäeva või töövahetuse jooksul või normaalne puhkeaeg kahe töövahetuse vahel, mida soovitakse poole võrra vähendada.
Streik kestab kümnendat päeva ja ametiühingute ebavõrdne kohtlemine jätkub. Samuti jätkub kriminaalkurjategijana tuntud ametiühingu liidri mahitamine Eesti Raudtee juhtkonna poolt. Läbirääkimisi kokkulepete saavutamiseks ning streigi lõpetamiseks ei toimu.
2004.aastal streikis vedurimeeste ametiühing 6 päeva, mille tulemusel saavutati palgatõus 11 %. Kuue päeva jooksul mingeid läbirääkimisi ei toimunud.
1-3 veebruar 2008. aastal toimus Viinis Euroopa Vasakpartei ametiühingute koostöö kolmas konverents. Konverentsist osavõtjad avaldasid Eesti Vedurimeeste ametiühingule toetust seoses passiivse streigiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:50
Kulla ülemaailmne nõudlus tõusis 2024. aastal uue rekordini
Nõudlus kulla järele tõusis mullu uue rekordini, millele aitasid kaasa nii keskpankade kullaostud kui ka investeerimisnõudluse kasv, selgub Maailma Kullanõukogu värskest raportist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele