Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Muuga tulevane terminal silmitsi Vene piiri murega

    Üks Tallinna Sadama ja Hiina Ningbo sadama koostööprojekti peamine küsimus on, kuhu Hiinast saabuvad miljonid konteinerid edasi saadetakse. Praeguste plaanide järgi peaks valdav osa konteineritest minema Venemaale ning õhus on küsimus, kuidas konteinerid sinna toimetada.
    Peaminister tõi välja, et raudteed pidi liigub Venemaal vaid tühine osa vedudest, kuna on vastu võetud strateegiline otsus veod pikkusega alla 3000 kilomeetri vedada maanteetranspordiga. Ka puudub võimalus raudteel liikuvaid konteinereid Venemaal töödelda, kuna pole vastavaid jaamu, mis suudaksid miljoneid vedusid opereerida.
    "Me vaatame küll, jah, Venemaa poole, aga see puudutab ka Soomet, Rootsit, Lätit - kogu Läänemere regiooni," ütles Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
    Ta märkis, et osa konteineritest suundub kindlasti raudteele, potentsiaalse võimalusena on käsitletav ka maantee. Peaminister pidas seda alternatiivi küsitavaks.
    "Selle peale ma küsin, mis sinna piiri poole vaadata, seal paistab piirijärjekord!" sõnas Ansip. Et piiripunktid suudaksid suureneva koormusega hakkama saada, on vaja investeerida nii ida ja lõuna suunal kulgevasse infrastruktuuri kui ka piiripunktidesse. Peaministri sõnul pole aga kindlasti õigustatud maksumaksja raha kulutamine potentsiaalsesse piirijärjekorra tekitamiseks. Ta viitas ka Venemaa reageeringule Soome ja Venemaa vahelise piiriprobleemi puhul, kus Venemaa väitel on Soome oma piiriprobleemides ise süüdi, kuna üritab Hiinast saabunud kaupu maad mööda Venemaale läkitada. Viimase huvi oleks aga pigem Hiina laevad otse oma sadamatesse saada.
    Kiil möönis, et Tallinna Sadam ei ole teistest sadamatest paremas seisus ja hetkel ongi eesmärgiks jalg transiidiäri ukse vahele saada ning müüa Tallinna Sadamat kui ühte võimalust selle regiooni teenindamiseks.
    "Kui vaadata, mis Euroopas toimub, suunatakse väga palju konteinervedusid just merele. See on ka Eesti tuleviku võimalus," ütles Kiil. Tema sõnul on peaministril selles mõttes kahtlemata õigus, et kõik peab olema hästi läbi mõeldud, sest projekt peab olema kasulik nii Eestile, Tallinna Sadamale kui ka Hiinale.
    24.-25. märtsil istutakse Hiina partneritega teiseks läbirääkimistevooruks maha, siis peaks täpsustuma koostöö vormiline pool - kui palju hiinlased ise investeerivad, missugune on terminali tasuvus ning kuidas jagunevad osalused partnerite vahel. Kui suureks võivad kujuneda Tallinna Sadama investeeringud terminali, ei osanud Kiil veel öelda, kuna ehituseni jõutaks alles aastate pärast.
    Hiina huvi on omada Läänemere regioonis strateegilisi partnereid, see on võimalus Eesti jaoks. Et meie kaubaveo logistika oleks seejuures efektiivne ja ilma pudelikaelteta, tuleb sellega tegeleda.
    Tallinna Sadam peab kõvasti tööd tegema, aga oma roll on siin ka valitsusel.
    Venemaa küsimus kaubavedude kontekstis tuleb aga sõnastada hoopis teistmoodi - see on ELi ja kolmandate riikide vahelise sujuva kaubaveo logistika tagamine. See, et Euroopa Liidu liikmetel on Venemaaga majandussuhetes erinevaid küsimusi, on igapäevane reaalne elu.
    Tuleb vaadata, mis hakkab maailma kaubavahetuses juhtuma aastate pärast ja millised on globaalsed trendid.
    Me oleme olnud avatud hoiakuga ja püüdnud kõiki võimalusi kasutada, aga see nõuab verd, higi ja pisaraid. Me ei ole kahjuks Pärsia kuningad, kellele kandikul küpsed õunad kohale tuuakse.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.