Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Harrastuslendurid satuvad tihedamini õnnetustesse

    Kui 2006. aastal esitati lennuametile lennunduses toimunud juhtumite kohta 163 ettekannet, siis mullu oli teateid 205. Eesti lennundusettevõtete lennukid osalesid mullustest juhtumitest 113s.
    Lennuameti vaneminspektori Raivo Kase sõnul ei ole lennuohutus vähenenud, hoopis lendurite vastutustunne on kasvanud. "Ettekandeid on väga erinevaid: näiteks enne maandumist pöördub tuul, piloot läheb korduslähenemisele ja kannab sellest ette. Midagi ohtlikku ju ei juhtunud, aga iga päev selliseid korduslähenemisi ka ei sooritata," rääkis Kase.
    Majandusministeeriumi kriisireguleerimisosakonna peaspetsialist Tõnu Ader ütles, et uuritavate juhtumite arv püsib samal tasemel juba mitu aastat. Tõsiste juhtumite põhjustajateks on tema sõnul viimastel aastatel pigem välismaa piloodid.
    Kase kinnitusel toimub kogu maailmas umbes 80 protsenti lennuõnnetustest inimese eksimuse tõttu. Peamistelt on puudujäägid lennuks ettevalmistumises, valmisolekus ootamatusteks lennul ning meeskonnatöös. Intsidente on põhjustanud ka mitterahuldav inglise keele oskus.
    "Torkab silma ka puudulik ettevalmistus manöövriteks, kus mõnikord kaldutakse lubatud kursist kõrvale kuni 40 kraadi," ütles Kask. Ta tõi manöövrivea näiteks mullu Karksi lennuväljal toimunud õnnetuse, kus enne maandumist muutusid ilmastikutingimused, kuid piloot ei läinud maandumiseks kordusringile. "Sellised kogemused ei tule üleöö. Praegu lastakse pilootidel lennata 65. eluaastani. Nende füüsilised võimed ei ole ehk nii kõrgel tasemel, aga kogemused, ettenägelikkus ja ohutunne on."
    Tehniline probleem põhjustab õnnetusi harva. "Tänapäeva lennukimootorid on väga töökindlad. Tavaliselt on reisilennukil vähemalt kaks mootorit ja ühe mootori seiskumine ei tekita piloodile erilisi probleeme," lisas Kask.
    Tõnu Aderi sõnul on riskirühmas eelkõige hobilendurid.
    "Erapilootide lendude kogu aeg on sadu kordi väiksem kui ametipilootide lendude aeg, kuid õnnetusi on erapilootidel isegi rohkem. See tähendab, et lendude ohutusnäitajad on oluliselt halvemad."
    Eesti Era- ja Harrastuspilootide Liidu juhatuse liikme ja lennundusõpetaja Toomas Uibo sõnul on katastroofiline, et viimase nelja aasta jooksul on Eestis hukkunud neli harrastuslendurit.
    Samas pole riik hobilennunduse ohutuse suurendamist piisavalt finantseerinud, tuues põhjenduseks näiteks harrastajate väikest arvu. Uibo hinnangul võivad eralendurid lõbusõitudeks aastas pardale võtta teoreetiliselt kuni 3000 inimest.
    "See hulk inimelusid on otseselt erapilootide kätes, kellele riik praegu lennuohutuse osas mingit tuge ei paku. Peale reeglite ja nõuete kehtestamise tuleks teha oluliselt rohkem selle lennundusosa ohutuse tagamiseks," ütles ta.
    Hendrik Agur, eralendur
    Mulle tundub, et lennuohutuses on turvalisus isegi tänu mitmetele piirangutele paranenud. Intsidendist, milles ise eelmisel aastal osalesin, õppisin, et enesekindlus on hea asi, aga seda tuleb mõtestada. Turvalisusetunne ei või tulla ohutuse arvel. Erapilootidel on lennukogemus muidugi oluliselt väiksem ja ka üksteisega võrreldes erinev.
    Teo Krüüner, Lennukolledži õhusõiduki juhtimise osakonna juhataja, lektor
    Inglise keele halb valdamine võib lennuliikluses esile kutsuda väga tõsiseid intsidente. Kahjuks on osa lendureid veel nõukogude-aegse väljaõppega, mis ei olnud halb, aga oli venekeelne. Meil kolledžis õpetatakse n-ö tõelist inglise keelt ja terminoloogiat. Plaanime järk-järgult minna üle ingliskeelsele õppele. Õppematerjalid ja kutseeksamid on meil niikuinii ingliskeelsed.
    Varem saatsime piloodid ja lennujuhid Inglismaale eksameid tegema, nüüd oleme saanud selle õiguse ka endale. Sel aastal viisime sisse eraldi lennuohutuse õppeaine. Varem räägiti sellest teiste õppeainete sees.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.