Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui hoolid keskkonnast, anna sellest ka teistele teada

    Sageli ei ole ettevõtetel veel piisavalt oskusi ja kogemusi, et oma keskkonnahoidlikke väärtusi ka maine kujundamisel ja toodete müügi edendamises kasutada.
    Turundusharu, mis kasutab peamise argumendina just nimelt keskkonnasõbralikkust, on hakatud kutsuma roheliseks turunduseks (green marketing, sustainable marketing, ecomarketing).
    Roheline turundus on vägagi interdistsiplinaarne: kaasatud on ettevõtte kommunikatsioonijuhtimine, keskkonnajuhtimine, tootearendus ja sõltuvalt tegevusharust veel mitmedki muud valdkonnad. Roheline turundus lähtub sotsiaalsest turundusest, mis on üks viiest Philip Kotleri välja pakutud ettevõtte ja tarbijate suhteid käsitlevast kontseptsioonist.
    Sotsiaalne turundus on turunduse laiendatud käsitlus, mis püüab tasakaalustada äritegevuse kasumiorientatsiooni ühiskonna kui terviku vajadustega. Sarnaselt traditsioonilise turundusega on eesmärgiks toota lähtuvalt tarbijate vajadusest ja teha seda konkurentidest paremini, kuid seejuures tahetakse suurendada tarbijate ja ühiskonna heaolu või seda vähemalt säilitada.
    Oluline on märkida, et tarbijate (hetke)vajadused ei lange alati kokku ühiskonna vajadustega, mistõttu on sotsiaalse turunduse eesmärgiks lähtuda tarbijate ja ühiskonna heaolust pikemas perspektiivis.
    Sotsiaalne turundus võib olla suunatud väga mitmete ühiskonnaprobleemide lahendamisele (turvalisus, tervis jne). Roheline turundus sotsiaalse turunduse haruna tegeleb inimtegevuse ja seega ka ettevõtete mõjuga looduskeskkonnale.
    Ettevõte, kes peab end sotsiaalselt vastutustundlikuks, peab oma tegevuse keskkonnamõjule tähelepanu pöörama. Keskkonnafookusega sotsiaalse vastutuse põhimõtetest on välja arenenud ka täiesti eraldi ettevõtte keskkonnavastutus (corporate environmental responsibility ehk CER). See tähendab ettevõtte materjali- ja energiakasutuse juhtimist keskkonna ökoloogilisi limiite silmas pidades.
    Eesti ettevõtete kõige levinum panus keskkonnahoidu on elektrooniline dokumendihaldus.
    Möödunud aasta lõpul avaldas Kaubandus-Tööstuskoda trükise näidetega 72 Eesti ettevõtte sotsiaalselt vastutustundlikest tegevustest.
    Nendest ettevõtetest kasutab aga vähem kui kolmandik aktiivselt turundusvõtteid, et kliente ja koostööpartnereid oma rohelisest mõtteviisist ka teavitada ning seeläbi oma mainet või müügitulemusi sihipäraselt parandada.
    Keskkonnahoidlikest tegevustest on ettevõtetes väga levinud rohelise energia kasutamine ja elektrooniline dokumendihaldus, et vähendada kontoripaberi kulu. See on ka mõistetav, sest see on suhteliselt kergesti teostatav sõltumata ettevõtte tegevusharust.
    Tootmisettevõtete puhul lisanduvad vee- ja elektrienergia kokkuhoid, tootmisjääkide vähendamine ja jäätmete sorteerimine.
    Suhteliselt vähe on kahjuks veel neid, kes investeerivad uute keskkonnasõbralike toodete ja pakendite väljaarendamisse. Hoopis vähe aga ettevõtteid, kelle keskkonnajuhtimissüsteemi rakendamine kajastub ka nende strateegilises planeerimises.
    Üldtendentsina võib välja tuua, et keskkonnateemadega tegeletakse süstemaatilisemalt suurettevõtetes ja välisfirmade Eesti filiaalides.
    Autor: Liina Joller
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.