Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Materjalihinnad koomas

    "Mina küll hinnatõusu ei näe! Mõni tootja lihtsalt ei suuda tunnistada, et jama on lahti!" pidas Betoneks ASi raudbetooni projektijuht Janno Reimaa hinnatõstmise lootusi tühjadeks.
    Et viimastel aastatel ületas nõudlus pakkumise, kujunesid hinnad tujude ajel. "Vaadati lakke ja pandi hind - raudbetoonil läkski see käest ära," pidas ta senist hinnapoliitikat tellija taluvuse katsetamiseks.
    Elamuehituse kängumisel on betoonitootjatele lohutuseks jäänud äri- ning tööstushooned. Materjalitootjate konkurents objektidele tiheneb ning tsementide, plokkide, betooni hind hakkab alanema. "Praegu on pidu läbi! Hinnad on 2005. aastas tagasi. Meil kukkus jaanuaris käive 30 protsenti," lisas Reimaa. Pealegi on raudbetooni tootjate arv kahekordistunud.
    Paekivi kaevandava OÜ Väo Paas juhataja Veljo Haube kinnitusel on viimasel kahel aastal killustiku hind kerkinud ligi 15 protsenti. Selleks aastaks ennustab ta hinna seisakut.
    Samas, kui uusi kaevandusi Tallinna ümbruses kohalike omavalitsuste tõttu avada ei saa, jätkub pealinna lähistel ikkagi hinnatõus, hoiatas Haube. Killustiku hind kerkib transpordi maksumuse võrra. "Teema on riiklikult reguleerimata ja kohalike omavalitsuste poliitikud kasutavad kaevandamisele vastutegutsemist oma poliitilise pagasi suurendamiseks," pahandas ta.
    Kuivsegude tootja ASi Uninaks juhataja Guido Piksar edasist materjalide hinnatõusu ei näe, kuna need on proportsioonis elatustasemega. Ehkki toorme hinnad firma toote kohta on kerkinud viis kuni seitse protsenti, on lõppsaaduse hinna kergitamine keeruline. "Oleme kehvas seisus. Kui ehitusturg langeb, tiheneb konkurents, kuid hinda tõsta ei juleta," osutas Piksar ohates rasketele valikutele.
    "Hinnad on lõpptarbijale alla tulnud," osutas saematerjali turustava ASi Puumarket tegevjuht Marti Rehemaa puidu veebruari kümnekonnaprotsendilisele hinnasulale. Järgneb veidi stabiliseerumist. Kuna Venemaal ja Eestis on sooja talve tõttu palgid metsast välja toomata, järgneb teise kvartali lõpus, kolmanda alguses saematerjali kriis.
    Aknatootja Viking Window ASi juhatuse liige Toomas Agasild tõdes, et jaanuari-veebruariga on akende hinnad tõusnud pea kolm protsenti. "Kui langeb turg, tiheneb konkurents. Seega saab hinda langetada vaid kvaliteedi arvel - meie küll ei kavatse seda teha," teatas ta pühalikult.
    Negatiivseima stsenaariumina peab keegi hakkama kahjumiga müüma. Toorme ja kütuse baasil aga kipuvad hinnad tõusma. Samas tihenev konkurents surub hindu alla. Seega hinnad rahunevad või jäävad kergesse tõusu. Paekivikillustikku oli vahepeal väga raske saada. Kui kasvav teedeehitus ei saa selget riigipoolse rahastamise sotti, muutub killustik kergelt kättesaadavaks.
    Puidu osas on seis suhteliselt halb. Seda on sooja talve tõttu metsast välja toodud vähe. Samas on puidu hind kukkunud.
    Kuna 2009. aastast hakkab kehtima energiahoiunõue, tuleb uksi-aknaid kõigest hoolimata täiustada. Seega peab siin hind tõusma. Hindu aitab säilitada eksport. Materjalihinnatõus peaks sellel aastal tulema keskmiselt umbes üks-kaks protsenti.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.