Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saku väikse dividendi taga on keeruline aasta
Saku Õlletehase juhatus otsustas mullusega võrreldes vähendada dividendimakset 15 krooni võrra aktsia kohta.
On üllatav, et Saku Õlletehas maksab sel aastal vähem dividende, kuigi möödunud aasta jäi meelde rohkete turundus-, reklaami- ja sponsorluskulude (kontserdid, spordisündmused jne) poolest. Kas ettevõtte turunduskulude ja vähenenud kasuminormi vahel on seos?
2006. aasta oli Saku jaoks väga edukas. Soovisime oma edu jagada ka aktsionäridega, sellest ka olulisest suurem dividendimakse, mis oli tehtud bilansi struktuuri tasakaalu saavutamiseks. Sel aastal oleme dividendide maksmisel tagasi normaalsel tasemel. Mis puudutab joogitööstust üldiselt, siis võrreldes 2006. aastaga oli 2007 oluliselt keerulisem, näiteks ebasoodne alkoholipoliitika Tallinnas ja selle lähiümbruses, samuti toorainehinna oluline tõus, lisaks energia-, tööjõukulud.
Kuidas kavatsete finantseerida dividendide väljamaksmist 2007. aasta eest? Kas laenuga või omavahenditest?
Kuna dividendimakse ajastus on veel lahtine, ei saa praegu öelda, kas ja mil määral kaasame võõrvahendeid. Kindlasti ei lähe vaja pikaajalist laenu.
Millised on Saku selle aasta väljavaated? Kas järgmisel aastal võiksid dividendimaksed suuremad olla?
2008. aastal seisame silmitsi mitme olulise väljakutsega: majanduse jahenemine, toorainehindade hüppeline tõus, aktsiisi 30% tõus, alkoholimüügi piirangud - seega tuleb töökas ja huvitav aasta.
Kas näete enda kui juhatuse esimehe vastutust selles, et olete oma turuosa A. Le Coqile ära andnud?
Uuringufirma AC Nielsen andmetel on Saku vaieldamatu turuliider, omades 50% väärtuselisest turuosast, järgmisel turuosalisel on kõigest 34,8%. Minu kui Saku juhi missioon on kasvatada seda vahet veelgi Saku kasuks.
Kas Saku üritab siseneda mahlaturule, kus suurkonkurent A. Le Coq juba ees ootab?
Oleme joogitootja, kes on alati otsimas kõiki võimalikke viise oma tooteportfelli täiustamiseks, kuid õlu on ja jääb meie põhitooteks.
Kui palju mõjutasid eelmise aasta lõpus ilmnenud Rocki õlle kvaliteediprobleemid dividendi maksmist?
Eelmise aasta sügisel muutis Saku Õlletehas humalasorti Rockis ja veel mõnes õlles. Enamik nii väikest maitsenüansi vahet ei tunnetanud, kuid osa püsitarbijaid tundis seda ja me vahetasime humalasordi tagasi. Rocki-mees teab, mis talle meeldib -respect! Dividendi maksmisega seos absoluutselt puudub.
Miks eksport nii nõrk on?
Minu meelest on olukord vastupidine. Saku toodete tarbijaid on Rootsis, Kanadas, USAs, Suurbritannias, Iirimaal ja Islandil.
Kui Saku ütleb, et tahab turuosa kasvatada, siis ega meie teistmoodi ole. Eks me tahame ka suuremat turuosa.
Võitlus siinsel õlleturul on väga tihe. Ega väiksematelt tegijatelt väga turuosa võtta ei ole, pigem käib kähmlus siiski kahe suure tootja vahel. Meie võidame turuosa nende arvel ja nemad võidavad turuosa meie arvel.
Selliseid AC Nielseni uuringu andmeid, et Saku Õlletehasel on 50protsendiline turuosa ja meil 34,8 protsenti, ma ei usaldaks. Esiteks on AC Nielseni uuringus vaadatud vaid teatud poodide müügitulemusi, lisaks ei ole sinna hulka arvestatud hotellide, restoranide ja catering'i tulemusi, laevade müüki, alkoholikaupluste osa jne. Saku võib ju enda lohutuseks neid numbreid vaadata, aga need ei näita tegelikku seisu.
Turuosa näitamisel tuleks kasutada siiski õlletootjate liidu andmeid, mille kohaselt 2007. aastal oli Saku turuosa 46,1 protsenti, A. Le Coqil aga 40,6 protsenti.
Autor: ÄP