Leedukad takistavad Eesti lelude ketil liidriks saamist

07. märts 2008, 16:14

Eesti juhtiv mänguasjade kett Jukat Eesti
tahab laieneda Eestist väljapoole, kuid võimaliku ühisfirma osaluste jagamine
leedukatega on protsessi aeglustanud.

Läti ettevõtete müügi kodulehel on väljas kuulutus, kus seisab, et Eesti juhtiv mänguasjade ja lastekaupade jaekett on müügis 1,6 miljoni euro ehk 25 miljoni krooni eest. Tegu on Jukukeskuste nime all tuntud poeketiga.

Ettevõtte omaniku Marko Mägi sõnul otsib ettevõte koostööpartnereid, kuid pole müügis. „Juku kauplustekett müügis ei ole. See info ei tähenda seal seda. Juku kauplustes eelnevate aastate jooksul toimunud kogu aeg kiire laienemine. Ka sel aastal ning järgnevatel on plaanis suured muutused. Usun, et müügis on maailmas kõik ettevõtted, kas või selleks et teada ettevõte väärtust. Firmad, mis laienevad, kaasavad alati rahasid ja mitmel pool peaksid asjad käima. Täna oleme laienenud oma jõududega, aga küsimus selles, kui suurt ettevõtet me tahame,” rääkis Mägi ettevõtte soovist kasvada veelgi suuremaks.

Mägi sõnul on Jukat Eesti seadnud eesmärgiks laienemise, aga praegu Eestis ei ole ettevõtet, millega võiks ühineda. Juku on eelmistel aastatel omandanud Eesti turul kaks ettevõtet – Kaks Karu Beebimaailm ja Gregory Ko OÜ.

Praegu käivad ettevõttel pidevad läbirääkimised Leedus oleva firmaga, mille nime Mägi öelda ei soovinud. „Paar aastat on läbirääkimised toimunud, kokkulepet ei ole veel saavutatud. Ühinemisel sünniks sellest kokkuleppest ühe sammuga Baltimaade suurim lastekaupade jaekett. Praegu on ühisfirma teke osaluste jagamise taga. Osalused peaksid olema 50-50,” rääkis Mägi. „Alati tahaks rohkem,” märkis ettevõtja, lisades, et tema oleks siiski rahul osaluse pooleks jagamisega.

Ettevõtja möönis, et läbirääkimised on hetkel aeglases liikumises, kumbki ajab oma asja ning hetkel on kokku lepitud, et tehakse koostööd. Mägi tunnistas, et Baltimaade suurima lastekaupade keti positsioon oleks ahvatlev, kuid igal asjal on oma hind.

Mägi sõnul on Jukul täna piisavalt võimalusi raha kaasamiseks Eestis tegutsevatelt fondidelt, mida on plaanis ka teha, kui on vajadus.

Ettevõtja kinnitas, et Leedu partner, kellega läbirääkimisi peetakse on teadlik müügikuulutusest. „Samamoodi on meie partner kogu aeg müügis. Kui maailmaturult tulevad suured tegijad, siis on kõik võimalik,” rääkis Mägi.

„Nii nagu igaüks soovib,” vastas ettevõtja küsimusele, mida võib välja lugeda müügikuulutusest, mis teatab, et müüki läheks kogu ettevõte. „Kui me töötajad loevad, et Juku on müügis, arvaksid nad, et kõik on läbi. Kuigi tavaliselt ei pruugi see seda tähendada, vaid tihtilugu võib ka paremaks minna, kui firmasid müüakse. Inimesed säilitavad üldjuhul oma töökoha jne. Aga paanikaks on põhjust alati, kui sellised avaldused tehakse.”

Mägi sõnul on üks põhjus, miks ettevõte aktiivselt ringi vaatab, turuolukord. „Turg on täis tegijaid, lapsi on vähe. Eestis sünnib 12 000 last aastas, kui on beebibuum siis 12 500 last. Kaubanduses on võrreldes maailma mastaapidega need numbrid väiksed, see on ikka üks küla siin,” rääkis ettevõtja lastekaupade turust Eestis ja Baltimaades laiemalt. „Arvan, et Eestis on ikka oodata kadujaid. Naaberriikides sama olukord, rebimine isegi tihedam, eriti Leedus,” nentis firmajuht. „Ellujäämissoov. Ainult Eesti turul tegutsedes pikas perspektiivis läbi ei löö,” vastas ta küsimusele, miks tahetakse naaberriikides kanda kinnitada.

Hetkel on Jukat Eestil koostööpartnerid Lätis ja Leedus, tulevikus on plaan avada ka oma kauplused naaberriikides.

Jukat Eesti plaanib sel aastal välja vahetada Eestis olevate kaupluste sisud. Eestis avab ettevõte sel aastal kaupluse, mille suurus on 3000 m2 Lasnamäel Tähesaju tänaval. „Seejärel oleme valmis sama kontseptsiooniga kauplusi avama Riias, Vilniuses ja Helsingis. Need poed on veel paberil, aga nii kui me avame kaupluse Tallinnas, oleme valmis nendega edasi minema. See on Juku jaoks täiesti uus kontseptsioon ja lahendus poodide sisult, muutuks poe välimus. Meil on poodides olnud alati tornid, need on saanud nüüd uue kuju ja kogu muu sisu tuleb hästi lapsepärane. Tõeline mänguasjapood,” rääkis ettevõtja oma äri uutest suundadest.

Riias, Vilniuses ja Helsingis avatavatel kauplustel oleks enamusosalus (80-90%) Jukat Eestil. Väiksem osalus koostööpartneritel Leedus ja Lätis, kes kohapeal neid kauplusi majandaksid.

2001. aastal loodud Jukat Eesti OÜ on 100 % Eesti kapitalil põhinev firma, mille ainuomanik on ettevõtja Marko Mägi. Juku on suurim lastekaupu müüv ettevõte Eesti turul.
Jukul on 12 kauplust üle Eesti. 2005. aasta kevadel ostis ettevõte veel Kaks Karu, kokku koos Jukuga 15 kauplust üle Eesti. Lisaks kuuluvad ettevõttele ka Juku mängumaad Tallinnas ja Tartus. Firma pakub tööd 120 inimesele.

Juku impordib lastekaupu Hiinast ja Euroopa riikidest. 2007. aastal oli müügitulu 97,93 miljonit krooni, aasta puhaskasum 5,77 miljonit krooni, mis on väiksem 2006. aasta 6,3 miljoni krooni suurusest kasumist. Põhjuseks see, et 2006. aastal oli üks erakorraline tulu, täpselt selle võrra on kasum väiksem, selgitas ettevõtte omanik.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. March 2008, 16:05
Otsi:

Ava täpsem otsing