Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kingitusi tuleb kinkida, mitte vaid näidata

    Kommid teenindussaalides loovad mõnusa tunde, et keegi on sinu peale mõelnud. Siiski vaid juhul, kui neid pakutakse.
    Külastades hiljaaegu mobiilside operaatorfirmat, ilutses laual suur kauss kommidega, mulle päris lähedal. Sain teada soovitud info, hulganisti reklaambrošüüre ning teavet uute turuletulnud mobiiltelefonide kohta.
    Vaatasin igatseva pilguga kommikausi poole, kuid klienditeenindaja vaikis. "Las jääb," mõtlesin endamisi ja tegin minekut.
    Mõne aja pärast otsustasin liitumislepingu kasuks tolle operaatoriga ning astusin sisse sama ettevõtte teise harukontorisse. Vajalikud dokumendid allkirjastatud, asutasin minekut. Kommikauss jäi minu jaoks kaugeks unistuseks ka seekord.
    Ma tõepoolest ei tundnud mitte mingit puudust karamellkommidest, kuid kuna asi pakkus mulle sportlikku huvi ja tundus juba põhimõttelisena, otsustasin olukorda sekkuda. "Tänan pakkumast, ma võtaks kohe kaks…," kostsin ja sirutasin käe kommikausi poole.
    Teenindaja naeratas seepeale kohmetult ja ühmas vastu: "Võtke muidugi, võtke mitu." Lahkusin, kaenlas särtsakates toonides reklaamkilekott koos liitumislepinguga.
    Analoogne kogemus oli umbes pool aastat tagasi ühe suurema panga klienditeenindussaalis, kus samuti kommikauss minu ja klienditeenindajaga tõtt vaatas. Pakuti kõiki pangatooteid, kuid mitte kordagi mu nina ees olnud komme.
    Tundsin, kuis lojaalsus minus kustus. Pangavahetusel sai see jabur seik minu valikul määravaks.
    Usun, et selliseid esmapilgul pisikesi ebaviisakusi on meist paljud kogenud, kuid vähesed söandavad sellele tähelepanu juhtida.
    Ettevõtete palgatud professionaalsed ja kõrgeltkoolitatud turundusjuhid ning hoomamatu suurusega turunduseelarved ei täida oma eesmärki, kui kliendiga esmatasandil suhtleval teenindajal puudub arusaam, miks on tema laual kommikauss. Loodusearmastajana on mul südamest kahju puudest, mis annavad oma elu, et saada klantspaberivirnaks reklaamide tarvis, kui samas on kadumas inimlik soojus ja elementaarne viisakus, mis avaks klientide südamed ehk maalähedasemalt, kuid sootuks tulemuslikumalt.
    Meie meelsus ja suhtumine ümbritsevasse maailma ennustab ette meie edu ja ka ebaedu. Mina olen edasi optimist, võttes niisuguseid juhtumisi kui naljakaid seiku elus. Siiski tahaksin teha üleskutse turundus- ja kvaliteedijuhtidele - tasuks ehk üle vaadata rõhuasetused klienditeeninduses, väärtustaks eelkõige inimlikku poolt.
    Alustada võiks kommide pakkumisest.
    Miks ei kipu klienditeenindajad pakkuma klientidele mõeldud reklaamkomme?
    Reelika Raamat, Nordea Pank Eesti kommunikatsioonijuht
    Just isiklikud teeninduskogemused on need, mis organisatsioonist tekkivat muljet meie peades kujundavad ja kinnistavad oluliselt enam kui näiteks mõni reklaamikampaania.
    Artiklis kirjeldatud passiivsus kommide pakkumisel on ilmselt tingitud teenindajate pelgusest olla liialt pealetükkiv.
    Tiiu Tälli, Hansapanga turundusdirektor
    Kommi pakkumine on üks osa heast teenindustavast ning tahaks väga loota, et enamik meie tublidest teenindajatest seda omal initsiatiivil ka teeb. Pelgalt kommiga siiski eelnimetatud teeninduskogemust ei loo. Sestap on meie prioriteedid mujal, tahame luua tervikuna meeldiva emotsiooni sujuva teenindusprotsessiga, mille osadeks on avatud ja sõbralik suhtlus ja sobivad nõuanded.
    Reilika Ilp, Tele2 Eesti lepinguliste klientide toote- ja turundusjuht
    Usun, et enamiku teenindusettevõtete soov on täiustada töötajate oskusi, et tõsta oma klienditeeninduse taset. Tele2 on alati jõulude eel oma esindustes välja pannud piparkooke, mis on mõeldud maiustamiseks kõigile klientidele. Teenindajast oleks väga viisakas neid alati ka klientidele eraldi pakkuda. Edastame need tähelepanekud oma klienditeenindajatele.
    Kaja Pino, EMTi avalike suhete juht
    EMT Esindustes reklaamkomme pidevalt väljas ei ole, ainult kampaaniate ajal. Tõenäoliselt oli põhjus selles, et teenindaja lihtsalt unustas seda teha.
    Autor: Kairi Härma
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.