Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millised on Tallinna võimalused saada konverentsikeskuseks?

    Lennuühendus pärsib konverentsiturismi arengut. Lennujaam ja odav ning soodne lennuühendus on konverentsituristi jaoks määrava tähtsusega.
    Konverentsiturismiks võib nimetada nii tuhandepealise massi kogunemist ühele suurkonverentsile kui ka tosina inimese kogunemist firma regioonikoosolekule.
    Oma töös rahvusvahelise konverentse korraldava ettevõtte juhina tuleb mul kokku puutuda selle skaala mõlema otsaga, seega võin vahendada oma praktilisi kogemusi Tallinna kui konverentsiturismi sihtkoha osas. Korraldame regulaarseid oma tiimi ülebaltikumilisi koosolekuid ja enamasti on nende toimumispaigaks Riia, mitte Tallinn. Põhjus on lihtne: Riiga saab Eestist ja Leedust sõita auto või bussiga. Tallinnasse peaksid aga leedukad lennukiga tulema.
    Kuni viimase ajani olid Vilniuse ja Tallinna vahelised lennuühendused mõttetult kallid. Aga õnneks tuli mängu lennufirmade vaheline konkurents ja praegu on Vilniusest Tallinna lendamine sama odav kui bussipilet. Seega on Tallinn ülebaltikumiliste koosolekute ja konverentside toimumiskohana (vähemalt hetkel) väga heas kirjas. Mis saab aga siis, kui näiteks Estonian Air või FlyLAL otsustavad hinnasõjas taanduda? Sellisest olukorrast võidab jälle Riia!
    Tallinna kui Baltikumi keskuse jaoks on elulise tähtsusega odavad Vilniuse lennupiletid. See on nii oluline asi, et odavat lennuühenduse olemasolu peaks kas Eesti riik või Tallinna linn toetama!
    Kas Tallinnas on hea korraldada rahvusvahelist suurkonverentsi? Praegu on vastus kahjuks eitav. Loomulikult on Tallinnas võimalik suurt konverentsi korraldada, aga see ei ole mugav. Esimene põhjus on sobivate ruumide puudumine. Näiteks viiesajale või rohkemale inimesele mõeldud konverentsi korraldamiseks sobivaid ruume siin ei leidu (kui kontserdisaalid kõrvale jätta).
    Teine oluline põhjus on lennuühenduste puudulikkus. Jääme siin selgelt alla nii lähinaabritele Helsinkile ja Riiale, rääkimata Kesk- ja Ida- Euroopa keskustest Prahast või Budapestist.
    Kolmas teema on sihtkoha atraktiivsus. Suured konverentsid toimuvad tavaliselt kas hea kliima ja tähtsate turismiatraktsioonidega piirkonnas (Las Vegas, Orlando, Cannes) või suurlinnades (Hong Kong, London, New York). Nende kolme faktori koosmõju saabki määravaks, eraldi võetuna saab ka puudustest üle (näiteks Cannes'i pole kuigi head lennuühendused). Seega jääb üle ainult üks tee, kuidas Tallinnasse rahvusvahelisi konverentse tuua. Selleks on siinsete inimeste suur tahtmine ja leidlikkus, ideed.
    Kui on hea idee, saab seda teostada ka olude kiuste. Heaks näiteks on Kesk-Euroopa suurim reklaamifestival Golden Drum, mida peetakse Sloveenia väikelinnas Portorozis. Lähim lennujaam Ljubljanas on veel väiksem kui Tallinna oma, konverentsiruumid on seal üsna keskmisel tasemel ja oktoobrikuus on ka Aadria mere ääres vihmane. Unikaalne reklaamifestival toob igal aastal kokku tuhandeid delegaate üle Euroopa.
    Parim asi, mis Tallinnaga juhtuda saaks, oleks soodsa hinnaga otseühendused Frankfurti ja Viini. See looks eeltingimused Tallinna saamisel nn uue Euroopa ärikeskuseks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.