Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vodka- ja merevaigulinn Tallinn
Kuigi linnavalitsus korraldas mõne aasta eest suveniirikampaania, ei osutunud see piisavalt edukaks ja vanalinna suveniirikaupluste vaateaknad on endiselt kõige muu kui eestipäraste meenete päralt.
Linnavalitsuse 2005. aastal korraldatud meenekonkursil rühmatööga 3. koha saavutanud Katrin Kulli sõnul tellis linn neilt toona 80 lauatarvete komplekti ja rohkem pole tellimusi tulnud. Kull ei tea, kas suveniiripoodides nende võidutööd veel müüakse, ja arvab, et ühekordsete kampaaniatega linn edu ei saavuta.
Ka Tallinna ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste on seda meelt, et ühekordsete kampaaniatega olukorda ei muuda. "Meenekaubanduski allub turumajanduse üldkehtivatele reeglitele ehk siis turg määrab, millist kaupa ostjad eelistavad, ning ettevõtja keskendub kõige kasumlikuma kauba müümisele," räägib Teniste.
2007. aasta lõpu seisuga oli Tallinna vanalinnas 85 suveniiri- ja käsitööpoodi, millest linnale kuulub üheksa müügipinda. Linnale kuuluvatel müügipindadel ning tänavaruumi puhul, mille linn välja rendib, saab linn sätestada, millist kaupa tohib seal müüa. Teniste sõnul kõigi meenete, sealhulgas eestipäraste meenete müük eelmisel aastal vähenes.