Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Tallinnast ja Riiast võiksid saada kaksiklinnad?

    Paljud unistavad ikka veel Soome ja Eesti vahelisest tunnelist. Sama ulmelised on ka koostööprojektid, mida Tallinn arendab koos Helsingiga. Kui palju on inimesi, kes sooviksid kasutada mõlemas linnas ühiseid transpordipileteid?
    Kõiki kolme riiki läbiva Balti Ekspressi idee on mitu aastat vana, aga olud on muutunud. Lennupiletid on odavnenud ja eestlaste reisisihiks on mitte Berliin, vaid Brüssel. Ka puhkuseks viib lennuk kiiresti ja mugavalt soojale maale.
    Tallinnast Vilniusesse lennukiga sõites kulub rohkem kui tund (odavaim pilet 1500 krooni) ning Tallinnast Berliini kaks tundi (odavaim pilet 400 kr). Sellistel vahemaadel ei konkureeri rong lennukiga. Võib väita, et lennuk saastab rohkem keskkonda, aga ainult tänu vedelkütusele. Elektrirongi mõju keskkonnale on sama, saaste paisatakse välja elektrijaama korstnast Ida-Virumaal.
    Tallinna ja Riia vahel on vahemaa piisavalt suur, samas ka väike. Riiga lendamine on vaevaline, check-in võtab üksjagu aega. Bussiga sõites kulub enam kui neli tundi. Tõsi, bussid on muutunud paremaks ja mugavamaks.
    Kui Balti Ekspress läbib mitut riiki, on oluline kiirus ning Tallinna ja Riia vahel peaks valima otsetee läbi Pärnu. Aga kui eeldame, et kahe riigi koostöös luuakse Tallinna ja Riia otseühendus, võiks kaaluda trassi ehitamist läbi Tartu. Kolme linna vahelisi reisijavooge oleks ka tunduvalt lihtsam prognoosida kui pika ja mitme peatusega trassi kasutatavust läbi mitme riigi.
    Riia on suur linn. Koos ääremaadega elab seal 1 000 000 inimest. Tallinnas koos Harjumaaga on vaid 500 000 elanikku. Helsingis ja selle ümbruses elab 1 200 000 inimest, Peterburis 4 700 000. Kuid põhjas on ees Soome laht ning kiirühendust idaga takistavad poliitilised erimeelsused. Miks mitte plaanida koostööd sõbraliku Lätiga, mille pealinna saab sõita maad mööda?
    Eesti ja Läti, Tallinn ja Riia võiksid tõsiselt mõelda koostööle. Millal siis saab Tallinnast Riiga kolme tunniga? Ärimeestele avaks see uued võimalused, firmad saaksid palgata töötajaid mõlemast linnast. Räägitakse, et Eesti IT-firmad on väiksed. Nii saaks jõud koondada. Kui see kõik ükskord teoks saab, on Riia Tallinnast sama kaugel kui London. Kolme sõidutunni kaugusel.
    Autor: Toivo Ellakvere
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.