Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lapi ja ämbriga koristaja viibib objektil moodsast koristajast kauem

    "Suurtele kinnisvarahaldajatele, näiteks pankadele, võib iganenud koristustehnika tuua igal aastal üle miljoni krooni kahju," väidab ISS Eesti ASi teenindusjuht Marianne Frolov.
    Lisaks pidavat vee, lapi ja ämbri meetodil koristamine tooma 200 koristajaga puhastusfirmale aastas ligi viis miljonit krooni lisakulu. "Nii kuluks igas tunnis vee tassimisele 28 minutit, aastas kulub vee tassimisele ühel koristajal 425 tundi ehk 53 päeva," selgitab ta. Nii kogunebki viie miljoni kroonini ulatuv kahju.
    Frolovi kinnitusel on 200 koristajaga firmas kahju 5,1 miljonit krooni aastas. "Kui teil on koristada 1000 ruutmeetrit ja seda tehakse iga päev kokku kümne tunni vältel, siis on kulu üle 100 000 krooni aastas," on ta veendunud. Tema sõnul peaks koristusmeetodi õige valik aitama säästa vett ja kasutatavat keemiat.
    "Puhast loogikat kasutades on meie jaoks lausa ilmvõimatu kulutada sellist raha aastas koristusvahenditele," vaidleb vastu põhiliselt koduabilise teenust osutava Tallinna Koristusteenuse OÜ juhataja Eve-Mai Tsupsmann.
    Juba firmat alustades tegi firma korraliku investeeringu oma koristusvahenditesse ning jooksvad kulutused sellistesse summadesse küll kuidagi ei küündi. Tema tõdemusel tegutsevad lapi ja ämbri meetodil tänapäeval ainult nn tädid tänavalt, keda lehekuulutuse peale on üsna kerge leida.
    Tondi Puhastustööd OÜ personalijuht Aivi Porr leiab, et põhimõtteliselt on ISS Eestil õigus. Koristustööde kahe suurima kuluna nimetab ta tööjõudu ning töövahendeid.
    Lisanduvad koristustööde tegemiseks ostetud teenused ja laias laastus töö juhtimise kulud. Tööjõukulusid omakorda mõjutab suuresti puhastamiseks kasutatav meetod, töövahendid ning abiaeg, mis kulub näiteks moppide pesemiseks ja vee tassimiseks.
    "Ehk lihtsamalt öeldes - mida vähem aega läheb koristajal objekti koristamiseks, seda odavam kliendile. Koristaja aega aitavad tänapäevased mopid ja tehnikad ka kordades kokku hoida," väidab ta.
    Esmapilgul tühisena tunduv aeg ämbrisse vee laskmiseks ja uuesti vee vahetamine on Porri sõnul tegelikult piisavalt suur ajakulu, mis suurte klientide puhul nagu Hansapank ja Stockmann võib tõesti tähendada sadadesse tuhandetesse kroonidesse ulatuvat kulu.
    Lapi ja ämbri süsteemil võib n-ö abiaeg, kus tegeletakse ettevalmistusega, tööajast moodustada 25-50 protsenti. Moodsate vahendite ja töövõtetega on abiaeg võimalik viia 5-10 protsendini. Samuti on tema sõnul pinnakattematerjalide eluiga õigete vahendite kasutamise korral pikem.
    Kvaliteetne koristusteenus on nüüd büroodes juba laialt levinud.
    Sellist lapi ja ämbri meetodil koristamist võib esineda pigem väiksemates kortermajades, kus on nõrk ühistu juhtimine ja kus püütakse kõike ise teha. Kokkuvõttes läheb see lapi ja ämbri variant kindlasti kallimaks kui palgata professionaalid. Muidugi iseasi, kas see vahe just kordades mõõdetav on.
    Hansapank on korraldanud oma objektide koristamise erinevate koostööpartnerite abil. Konkursside tulemusena oleme lepingud sõlminud paari erineva koristusfirmaga, kes kasutavad moodsaid vahendeid ja koristusvõtteid.
    Kui väita, et Hansapank võiks kaotada miljoni, siis oleme vastupidiselt selle tulemusena ja õigete võtete kasutamisega juba aastaid pigem kokku hoidnud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.