Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Diislikütus maksab bensiinist rohkem
Olerexi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul võiks rääkida Euroopa tehaste ebapiisavast tootmisvõimsusest, mis tähendab, et Euroopa on muutunud diislikütuse importööriks.
Samuti viitas ta spekulatsioonivõimalustele, mida selline olukord avab diislikütuse tuletistehingutega mänguritele. "Paraku nähtaks selles järjekordset ettekäänet, mis annab kohalikele jaemüüjatele põhjuse hindu üles kruvida," ütles Moppel.
ASi Eesti Statoil tegevjuht Helle Kirs-Toiger ütles aripaev.ee-le, et diislikütuse maailmaturuhind on olnud pikemat aega märkimisväärselt kõrgem kui autobensiinil. Möödunud teisipäeval maksis diislikütus 1030,25 USD/tonn, bensiin 879,25 USD/tonn.
"Toodete jaehindu analüüsides tuleb võtta arvesse aktsiisimaksu määrasid, mis ELis on riigiti erinevad," ütles Kirs-Toiger.
Neste Eesti ASi peadirektor iIndrek Kaju sõnul maksis 18. oktoobril Euroopa hulgiturul üks liiter bensiini 6,35 krooni, liiter diislikütust 7,30 krooni. "Soomes maksustatakse diiselautode omanikke tunduvalt kõrgema aastamaksuga kui bensiinimootoriga auto omanikke. Eestlane maksab diislikütuse eest 13,90 krooni, soomlane 16 ja lisaks umbes 10 000 krooni aastamaksu. Soomes maksab praegu bensiin keskmiselt 20 krooni ning diislikütus 16 krooni," lisas Kaju.
Autor: ÄP