Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Prisma hoiab hinnad madalal ja teeninduse heal tasemel
"Meie tulemused näitavad, et oleme valinud õige strateegia," kommenteeris tulemusi Lihavainen. "Meie selle aasta eesmärk on saada hinnaliidri positsioon Eesti jaekaubandusturul. Eelmise aasta head tulemused annavad meile piisava aluse madala hinna hoidmiseks, ilma et peaksime vähendama oma kaubavalikut või tegema järeleandmisi kvaliteedis."
Eesti Kaupmeeste Liidu juht Marika Merilai selgitas, et kui üldiselt on keskmine juurdehindlus Eesti peamiselt toiduga kauplevates jaekettides 19 protsenti, siis eri kaubagruppides erineb see märgatavalt.
"Küsimus on selles, millega firma soovib eristuda," märkis Merilai. Prisma Peremarket eristub Lainase sõnul sellega, et odavad on kõige esmasemad toidukaubad, näiteks piim kilekotis. Neil kaupadel on siis Merilai sõnul oluliselt väiksem juurdehindlus kui 19 protsenti ja teistel siis sellevõrra suurem.
Säästumarketil on Merilai hinnangul teine strateegia, nimelt on eesmärk marketites ehk nn kauplus-ladudes pakkuda toidu- ja esmatarbekaupu ühtlaselt soodsa hinnaga, kuid kitsamas sortimendis. Juurdehindlusest suurema osa moodustavad tööjõukulud, samuti rendi- jm kulud.
Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Kadri Lainas ütles, et nende hinnatase on enam-vähem sarnane Säästumarketiga, neid aga eristab tõik, et nad ei tee järeleandmisi teeninduses ega kauba valikus.
A-Selveri juht Ain Taube ütles, et Selver ei soovi olla hinnaliider, vaid eristuda hea teenindusega.
Taube sõnul on Prisma seda kogu aeg üritanud hinnaliider olla. "Eks ole näha, kas nad seda on või mitte. Või on see hoopis reklaamitrikk?" küsis Taube.
Seda, kui suur on Selveris juurdehindlus, ei soostunud Taube ütlema.