Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aastaringne kiirlaevateenus tõi uue taseme

    "Tallink Grupi pikaajaline põhistrateegia on uuendada oma laevastikku," ütles grupi müügi- ja turundusjuht Peter Roose.
    Nii sai M/L Stari tellimisel pandud rõhk kontseptsioonile, et alusel oleks kolm tähtsat omadust. Esiteks piisav kiirus, et asendada seniseid väikeseid AutoExpresse. Teiseks suure ja mugava kruiisilaeva eelised, kus inimestel on võimalik veeta vaba aega poodides, kajutites või söögikohtades, ning kolmandaks peaks alus olema tõhus ka autode veoks.
    "Ja muidugi on Star suur ning seda ei morjenda tuul ega torm - laev saab iga ilmaga lainetest läbi," lisas Roose. Star haarab kõiki reisijaid - kes tahab minna kruiisile, kes peab tööasjus sõitma, kes tahab autoga üle mere saada või kaupa vedada.
    Stari ja sellega koos Tallink Shuttle teenuse turuletoomise taga oli pikaajaline turunõudlus aastaringse, ilmastikust sõltumatu ning tiheda graafikuga kiirlaevateenuse järgi, mis võimaldaks ka kaubavedu.
    Märkimisväärseid investeeringuid nõudnud laev telliti Aker Yards OY-lt 2005. aastal. Mullu aprillis alustas rohkem kui 110 miljonit eurot (1,722 miljardit krooni) maksnud Star opereerimist Tallinna-Helsingi liinil. Laeva 1A jääklass tagab veokindluse nii sügisel, talvel kui ka kevadel.
    11 tekiga Star võtab peale kuni 1900 reisijat ning autoteki 2000 liinimeetrit mahutavad kuni 120 truck-treilerit või 450 sõiduautot.
    "Kuna laeva ahter ja vöör on nii laiad, et peale ja maha saavad liikuda transpordivahendid korraga, on lossimis- ja laadimisperiood palju lühem kui teistel alustel. See teeb meie teenuse veelgi operatiivsemaks," rääkis Tallink Grupi kaubaveo osakonna juht Mare Massa.
    Esimese poole aastaga, mis Star sõidus oli, kasvas Tallinki veetud kaubaveoühikute arv eelnenud aasta sama perioodiga võrreldes 17 protsenti.
    "Keeruline on "magusate" väljumiste ajal ehk pühapäevaõhtuti ja esmaspäevahommikuti, sest paraku on siis ka mahajääjaid," nentis Massa. Samas kinnitab ta, et Tallinkil on põhiklientide baas, kes teavad, et nende kaup saab iga ilmaga üle lahe ja neile garanteeritakse, et see juhtub alati õigel ajal.
    Praegu teeb Star päevas kolm kahetunnist reisi kummaski suunas. Aprillis lisandub liinile uus laev Superstar, mis hakkab lisaks tegema kaks sõitu mõlemas suunas ehk kokku teevad laevad 10 kiiret reisi päevas.
    Uue laeva tulek leevendab praeguseid järjekordi. Lisaks saavad cargo-autojuhid või hommikusele lennukile minejad jääda laeva ööbima, mitte ei pea kalli raha eest hotelli minema. Samamoodi saab laeva õhtul valmis tulla ja kajutis ööbida ka siis, kui laev alles hommikul väljub.
    Praegu Tallink teiste firmade konkurentsi ei näe, hoolimata sellest, et uue laeva toob liinile ka Viking Line.
    Tallink Grupp teenindas veebruaris kõikidel liinidel kokku 606 058 reisijat. See on käesoleva majandusaasta edukaim ning ajaloo parim veebruarikuine veotulemus. Eelmise aasta veebruariga võrreldes kasvas reisijate arv 33 protsenti. Eesti-Soome liinil teenindati 244 015 reisijat ja 25 489 sõidukit.
    Tallink Grupp on Läänemere laevanduskontsern, mis annab tööd ligi 6500 inimesele Eestis, Soomes, Rootsis, Lätis, Saksamaal ja Venemaal.
    ASil Tallink Grupp on kokku 18 laeva, ettevõte opereerib Tallinki ja Silja Line'i kaubamärkide all seitsmel laevaliinil.
    ASi Tallink Grupp aktsiad on noteeritud OMXile kuuluval Tallinna börsil, kus aktsia hind on alates möödunud aasta veebruarist kukkunud 26 eurolt 13 eurole.
    Kühne & Nagel on Tallinki arvestatav kasutaja Eesti-Soome liinil olnud niikaua, kuni meie firma Eesti on eksisteerinud. Uus laev ei karda tormi, jääd ega tuult ning on väga kiire ja mugav. Äärmiselt kiiresti saab sõita laevale ja maha. Kuna on informatsiooni, et aprillis lõpuks tuleb uus laev nii Tallinkil kui ka konkurendil, võib loota, et teenus läheb aina paremaks.
    Vaadates graafikuid, on näha, et möödas on ajad, kus laevakoha pärast pidi võitlema.
    Autor: Gerli Pedak
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.