Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linn elustab pargi ja reisi reklaamikampaania

    Tallinn asus eelmisel aastal liiklusummikutega võitlemiseks autojuhte teedelt ära meelitama ja lõi pargi ja reisi süsteemi. Paraku on autode enne kesklinna parklasse jätmine ja sealt edasi bussiga liikumine jäänud oodatust tunduvalt tagasihoidlikumaks. Mõju liiklusummikute vähenemisele ei ole.
    Inseneribüroo Stratum juht Dago Antov esitas eelmises Logistika numbris mitmeid ideid Tallinna liiklusummikute leevendamiseks. Ettepanekuid on tulnud ka pärast artikli ilmumist. Esitatud ideid ja ettepanekuid kommenteerib Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon, kes tasuta bussisõitu ei luba, kuid on nõus, et P&R-süsteem vajab rohkem reklaami ning osa suurte teede-ehitusrahadest võiks suunata ühistranspordi arendamisse.
    Tiit Siimon: Liiklus- ja parkimiskoormuse vähendamiseks Tallinna kesklinnas on Tallinna volikogu kehtestanud tasulised parkimisalad ja parkimistasu. Sama määrusega on sõidukijuht P&R-süsteemi parklas parkimistasu maksmisest vabastatud, kui ta omab kehtivat Tallinna ühtse ühistranspordi piletisüsteemis kasutatavat perioodipiletit. Esimese etapina rakendas linn P&R-süsteemi Pirita-kesklinna suunal. Süsteemi toetab ühistranspordirada Pirita teel.
    P&R-süsteemi kasutajatele tasuta bussisõidu võimaldamisega rikuks aga linn võrdse kohtlemise printsiipi.
    P&R-süsteemi on meedias kajastatud, autojuhtidele on välja jagatud tuhandeid asjakohaseid infovoldikuid. Samas nõustume ettepanekuga - infot P&R-süsteemi eeliste kohta on olnud vähe.
    Lähinädalatel alustab linn pargi ja reisi reklaamikampaaniaga.
    Tallinna linna, Inseneribüroo Stratum ja Tallinna Tehnikaülikooli väljatöötatud lähtekohtades P&R-süsteemi rakendamiseks Tallinnas on ette nähtud süsteemi kehtestamine ka Mõigu-Ülemiste-kesklinna suunal. P&R-süsteemi rakendamine Tartu maantee suunal on kavas lähiaastatel.
    Nii Tallinna trammiprojektis kui ka Tallinna tänavate ja kergliiklusteede teemaplaneeringus on arvestatud Estonia puiestee peaasjalikult ühissõidukitele jätmisega. Teoks saab see siis, kui Eesti valitsus siiski võtab nõuks suunata Euroopa Liidult saadavat toetust Tallinna trammiprojekti elluviimiseks. Sellisel juhul on Estonia puiestee sulgemine tavaliiklusele kavandatud aastasse 2013.
    Tallinna transpordiamet rajab 2008. a juuniks ca 10 km ühistranspordiradasid, koos ühistranspordi prioriteedisüsteemiga fooriristmikel, kesklinna suunas. Ühe raja äravõtmine tavaliikluselt ei vähenda küll liiklusummikuid tavaliiklejatele, kuid muudab samal ajal ühistranspordi kiiremaks ja mugavamaks. See vähendab kindlasti autokasutajate hulka.
    Ühistranspordiradadelt tavasõidukite äratoomine sisaldub juba nende radade nimetuses ja nendel radadel liikumise korras. Küsimus on kontrolli tõhustamises. See on käesoleval ajal politsei pädevus. Seadusemuudatused, mis võimaldaksid kasutada ka elektroonset järelvalvet bussiradade kasutamise üle (analoogselt kiiruskaameratega), on praegu valitsuses ja riigikogus menetluses.
    Kindlasti mõjub see positiivselt liiklusummikute leevendamisele. Tallinna kommunaalamet tegeleb väikese ringtee võimalike variantide väljatöötamisega.
    Seejärel saab arvutada ringtee rajamise maksumused ning alles siis, arvestades vahendite olemasolu, rääkida ringtee valmimise tähtaegadest.
    See on põhimõtteliselt ka Tallinna transpordiameti seisukoht. Samal ajal tuleb Tallinna transpordisüsteemi siiski arendada kui tervikut.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.