Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Linn nõuab pisemaid prügiveoautosid
"Sel juhul võiks ju Tallinnas sõitmise ja elamise üldse ära keelata," kommenteeris Luude ning lisas, et see linnavalitsuse plaan kuulub samasse kategooriasse naelrehvide keelamise uudisega. Tallinn kavandab nimelt raskeveokite liiklust piirata ja on nende alla lahterdanud ka prügiveokid.
Luude selgitas, et väikese ja suure prügiauto hinnavahe on küll paarkümmend protsenti, aga see tähendab, et tööle tuleb võtta ühe ekipaaži asemel mitu ning kasvavad kulud transpordile ja personalile. "Mis omakorda tõstab teenuse hinda," lisas ta.
Kuuldes, et selle plaani eesmärk on linnatänavate säästmine ning lagunemise pidurdamine, märkis ta: "Liikluskoormus ju kasvab, kui ühe suure auto asemel tuleb tänavatele saata mitu väikest."
Jäätmekäitlusfirma Ragn-Sellsi ärijuhi Agu Remmelga sõnul on väikeste autode soetamine sama prügikoguse vedamiseks kaks korda kallim masinakulusid silmas pidades ja neli korda kallim tööjõukulusid arvestades.
"Väikeste autode kasutamine tähendab tegelikult liikluskoormuse suurenemist - ühe auto asemel sõidab neli autot," lisas ta.
Ragn-Sellsi pressautode registrimassid on tema sõnul 14 tonnist kuni 26 tonnini, viimased on juba 3teljelised suure mahutavusega veokid. Kõige väiksema registrimassiga veok on praegu Cleanawayl ja selle täismass on 9-10 tonni, see on kasutusel vanalinnas.
3,5tonniste prügiautode kasutamine Tallinnas ei ole Remmelga sõnul mingil moel õigustatud.
"See tähendaks tõusvaid kulutusi jäätmetekitajatele," ütles Remmelg.
Tallinna abilinnapea Deniss Boroditši sõnul kehtestatakse Tallinna linnatänavatel koormuspiirang 3,5 tonni. Tallinn kavandab raskeveokite liikluse piiramist ning kuna ka prügiveokite registrimass on 34 tonni, tuleb koormusele kohandamata tänavatel, näiteks vanalinnas, võtta prügiveoks kasutusele kergemad sõidukid.