Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna võim soovitab teede hoidmiseks naastrehvi keelustada
Uuringud kinnitavad, et saja kilomeetri läbimisel rebib naastrehvidega varustatud sõiduauto teekatte pinnalt 2,2-3,5 kg mineraalmaterjali ja sideaine osakesi ning liiklussagedusel tuhat autot ööpäevas kuluvad teekattesse roopad sügavusega 3-4 mm aastas. Tallinna Tehnikaülikoolis 2003. aastal tehtud uuringust selgus, et juba 2-3 aasta järel võivad naastrehvidest teekattesse tekkinud sügavad pikisuunalised kulumisjäljed vajada lappimist. Ka kevadise kõrgenenud õhusaaste üheks põhjuseks peavad uuringu läbiviijad naastrehvide kasutamisega kaasnevat katendite kulumist, selgitas abilinnapea Deniss Boroditš.
Rehvide müüjad aga peavad linnvalitsuse plaani populistlikuks või liiklusohtlikuks. Rehvimaailma juhataja Urmas Nikolai on täiesti nõus, et naastrehvid rikuvad teed, aga naastrehvide keelamine on pikaajaline protsess. "Kõigepealt tuleb müük ära keelata, linnavalitsusel see aga ei õnnestu," rääkis Nikolai, kelle teada prooviti ka Lätis samamoodi naastrehve keelustada. See ei läinud läbi. Rehvimaalima juhataja sõnul tuleks asju ajada ikka riigi tasandil, mitte ühe linna piires, mille tegutsemine oleks populistlik.
Autorehvide jae- ja hulgimüügiga tegeleva ettevõtte ASi Hinkus juhataja Liivo Voznesenski ütles, et paar aastat tagasi juba soovitati sõita lamellrehvidega. "Ei suurenenud liiklusõnnetuste arv, aga suurenes hoopis raskete õnnetuste arv," rääkis Voznesenski juba äraproovitud lamellrehvide propagandast.