Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keelame Tallinnas elutegevuse
Sel nädalal tuli Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš välja omapärase ning esmapilgul ehk õilsagi algatusega. Nimelt ei tohiks tema idee järgi Tallinnas sõita enam raskemate kui 3,5tonniste autodega.
Eraldi tõi Boroditš välja prügifirmad, keda see muudatus puudutaks kindlasti - prügiauto nimelt kaalub koos prügiga kümme korda rohkem kui piirang lubaks. Ja kõike seda on vaja teha sellepärast, et linnas teed ei laguneks ja suured autod teid ei ummistaks.
No olgu. Oletame, et prügifirmad leiavad investeeringuteks kümneid miljoneid ja hakkavad prügi vedama imekergete tillukeste sõidukitega. Tõsi, prügimasinate liiklus ilmselt kümnekordistuks. Aga ülejäänud autod?
Linna eksisteerimiseks on ju iga päev vaja vedada kaupu, ühistransport ja operatiivsõidukid peavad liikuma. Või kas või viimaste päevade kõige olulisemad masinad linnas - lumesahad. Kas nemadki kupatatakse siis linna piiri taha või tohivad garaažist välja sõita vaid eriloal?
Kui juba kord võidelda niimoodi linna kulumise vastu, siis soovitan linnavalitsusele veelgi radikaalsemat lahendust. Keelame inimestel linnas elamise!
Pole inimesi, pole ka igapäevavajadusi ega tüütut liiklust. Teed jääksid terveks, õhk oleks puhas, müra ei häiriks kõrva. Ideaalne elukeskkond. Ainult et kellele?
Õigupoolest on seda teemat juba filmikunstis kajastatud. Eesti esimeses nukufilmis "Peetrikese unenägu" ärkas Peetrike linnas, kus pole ühtegi hingelist. Aga tema polnud abilinnapea.