Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Airi turuosa kõhneneb
Küsimusele, kui palju võib tulevikus Estonian Airi turuosa veel väheneda, vastas Estonian Airi tegevjuht Andrus Aljas: "Ei võigi." 2003. aasta ülisuure 57protsendilise turuosa tegi tema sõnul võimalikuks konkurentsi puudumine. "2003. aastal oli Estonian Airi turuosa 57 protsenti, mis tegelikult näitab seda, et sel ajal sisulist konkurentsi ettevõttel ei olnudki. Eesti lennuturu tõsine areng algaski 2004. aastast, kui turule sisenesid järjest easyJet, Lufthansa, KLM ja teised."
Aljase sõnul on turuosa kahanenud just tellimuslendude vähenemise tõttu. "Turuosa kogulangus möödunud aastal tulenes tellimuslendude turuosa vähenemisest ja seda just seoses regulaarlendude eelisarendamisega, mille turuosa suutsime hoida 44 protsendi tasemel vaatamata tagasihoidlikule aasta algusele," oli Aljas uhke.
See, et turuosa kasvaks taas üle 50 protsendi, polevat Estonian Airil Aljase sõnul plaaniski. "See ei olegi meie eesmärk. Me näeme oma turuosa vahemikus 45-50 protsenti," ütles Aljas.
Estonian Airi endine juht Erki Urva leiab, et turuosa kaotamine avatud turul on paratamatu. "See on lihtsalt paratamatus. Mis puudutab avatud turu tingimusi, siis see on täiesti normaalne, et turuosa kõige suuremal vedajal on alla 50 protsendi," ütles Urva, kelle sõnul on sellise olukorra tinginud Euroopa Liit ja Euroopa avatud taevas.
Küsimusele, kas Estonian Air võib oma turuosa 50 protsendini tagasi viia, vastas Urva irooniliselt: "Loomulikult võib. Ka 100 protsenti võib tagasi tulla, kui Eesti astub välja Euroopa Liidust ja keelab ära kõikidel teistel lennufirmadel Eestisse lendamise."
Nädalavahetusel värske juurdeehituse avanud Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik turuosa numbreid tähtsaks ei pea. "Minu jaoks pole turuosa mingi spetsiifiline näitaja. Minule on näitaja, kui palju igal lennufirmal reisijate arv Tallinna Lennujaamas kasvab," selgitas Loik, kelle sõnul on lennujaamale oluline, et oleks palju pakkujaid.
Loik tunnistas aga, et Estonian Air jääb konkurentidele alla. "Kuigi Estonian Air on tublisti kasvanud, siis summa summarum'ina ülejäänud lennufirmad Tallinna Lennujaamas on kasvanud kiiremini," sõnas Loik.