31. märts 2008 • 2 min
Jaga lugu:

Võõrast kaubamärki võib vahel kasutada

Tavaliselt eeldab konkurendi kaubamärgi kasutamine konkurendi luba. Sellel reeglil on erandeid ehk juhtumeid, mil kaubamärgi kasutamine ilma omaniku loata on lubatud.

Kaubamärgiseaduse kohaselt ei saa kaubamärgiomanik keelata oma kaubamärgi kasutamist äritegevuses, kui see toimub häid äritavasid jälgides ning see on vajalik kindla otstarbega kaubale (näiteks abimaterjalid ning vahetus- ja varuosad) osutamiseks.

Konkurendi kaubamärgi kasutamine on hädavajalik eelkõige juhul, kui toodetakse või müüakse teatud toote tagavara või koostisosasid ning on vajalik viidata toote sobivusele konkurendi tootega. Selliste näidetena võib tuua tuntud mobiiltelefoni brändidele sobivaid akusid ning tuntud kaubamärgiga tähistatud raseerija käepidemele sobivaid terasid.

Juhul kui keskmine tarbija on teadlik kaubamärgiga tähistatud toote tehnilistest omadustest, ei ole kaubamärgi kasutamine ainuke viis viidata, et pakutav toode sobib selle kaubamärgiga tähistatud tootele. Näiteks mootoriõli puhul ei ole õigustatud viitamine auto või mootorratta kaubamärkidele ja mudelitele (Volvo, Ducati, Kawasaki, Audi), kuivõrd kasutatav mootoriõli sõltub mootoritüübist. Seega tuleks mootoriõli puhul viidata mootoritüübile (nt kahetaktilise või neljataktilise mootori õli).

Seega tuleks kaubamärgiga koos kasutada kindlasti sõnu "sobivad kasutamiseks", "sobivad", "fit for", "compatible with", et oleks üheselt arusaadav, et kaubamärki kasutatakse, viitamaks sobivusele vastavate toodetega. Näiteks "compatible with Nokia 5070" või "kõik Gillette Sensori käepidemed sobivad selle teraga".

Kaubamärgi kasutamise juures tuleb jälgida ka selle suurust võrreldes muu tekstiga ja kaubamärgi paigutust. Kaubamärk ei tohi olla suurem ega silmatorkavam muust tekstist ega tootel või toote pakendil esiplaanil.

Autor: Mari Toomsoo

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt