Rivo Sarapik • 1. aprill 2008 • 1 min
Jaga lugu:

Kuulutusest reklaamini

1993. aastat iseloomustas näiteks varakapitalistlikus Eestis esimene tõsisem ja planeeritud pangarööv Keila Panga pihta. Tõsi, röövleid planeerimine oluliselt ei aidanud - saagiks langes vaid paarsada krooni. Mobiiltelefon kaalus tol aastal pea pool kilo ning maksis üle 16 000 krooni. Lisaks helistamisele sobis too oma suuruse ja vormi tõttu nii tõkiskingaks kui ka pimedal alleel kallaletungija taltsutamiseks. Rahvuslik lennufirma Estonian Air aga viis huvilisi kümnesse sihtgruppi üle maailma.

Ehitusvaldkonna reklaamid paistsid tollal silma peamiselt lihtsusega - müüdi materjale ning seda ka peamiselt reklaamiti. Tegemist polnudki niivõrd reklaami kui veidi stiliseeritud kuulutustega. Kusjuures, see ei iseloomusta vaid tolle aja ehitusvaldkonda, vaid reklaamindust Äripäevas tol aastal üldse.

Tõsi, kui enamik reklaame tundus visuaalselt kujundatud olnud Wordis, siis juba hakkas tekkima ka mainereklaami. Näiteks Harju Ehitus oli üks esimestest, kes reklaami mitte niivõrd müügikuulutuse kui just mainekujundajana kasutama hakkas. Nii saavad potentsiaalsed kliendid teada, et ettevõte pakub jätkuvalt head ehituskvaliteeti. Samuti jõudsid avalikkuseni näiteks Veluxi katuseakende reklaamid, mis jälgisid oma käekirja ja stilistikat veel aastaid.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt