Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustust on sama lihtne osta kui saia-piima

    IIZI grupi juht Risto Rossar vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.
    Miks peaks üks kindlustusselts tahtma töötada monopoolse vahendaja kaudu, kes pakub ka nende konkureerivate seltside tooteid?
    Väga asjalik küsimus, kuid monopoolsest staatusest oleme me küll veel väga kaugel, vahendame praegu kõigest 10 protsenti kogu Eesti kindlustusturust. Ma arvan, et kindlustuse müüki võib võrrelda jaekaubandusega - esinduspoed (kindlustusseltsi kontorid) on kindlasti iga tootja (kindlustusseltsi) unistus, kuid kahjuks on need ühed kallimad müügikanalid.
    Kui tarbija eelistab osta oma kaupu supermarketist (IIZI), siis on võrdlemisi loogiline, et turg liigub selles suunas ja ükski turuosaline ei saa pikaajaliselt turujõudude vastu võidelda. Liikluskindlustuse ühe seltsi müügipunkt on varsti sama loogiline kui Kirde saia esinduspood - see lihtsalt ei ole majanduslikult ratsionaalne.
    Kes on need, kes hakkavad Selverist õhtul koos saia-piimaga liikluskindlustust ostma? Enamikul eestlastel on leping juba olemas, mis uueneb automaatselt.
    Praegu on IIZI teinud liikluskindlustuse sama lihtsaks kui saia või liha ostmise ja seega on õige aeg see panna Selveri letile. Näiteks Selveri analoog Inglismaal TESCO on üks suuremaid kindlustuse müüjaid Inglismaal.
    Kui müüte poliise, siis peaksite olema huvitatud ka kahjude käsitlemisest. Seega peab istuma kuskil Selveris ka kahjukäsitleja, kes oleks kättesaadav ka puhkepäevadel. Vastasel juhul on teenus poolik.
    Tuleks aru saada, et kindlustuse müük ja kahjude käsitlus ei pea ilmtingimata käima füüsiliselt samas kohas. Meie eesmärk on tagada enamiku kahjude käsitlemine telefoni teel, mis on näiteks Inglismaal pigem standard kui erand.
    Kas on mingi vahe, kui osta näiteks If kindlustus otse Ifist või IIZI kaudu?
    Loomulikult ei ole vahe tootes. Võiks siis küsida, kas on oluline vahe, kas ostan Tere piima Selverist või Rimist. Vahe on selles, kui lihtsaks, meeldivaks ja mugavaks sulle ostuprotsess tehakse ja kas sulle pakutakse lisaks Tere piimale valida ka teiste tootjate piima.
    Liikluskindlustus on kahjumis, hinnad tõusevad, liikluskultuuri pole ollagi. Millised olid seltside majandustulemused?
    Eesti kindlustusseltside majandustulemused on olnud viimastel aastatel suurepärased ja eriti head tulemust näitab kasumlikkus. Keskmine Eesti kindlustusseltsi kasumimarginaal on umbes 10 protsenti, mis on suurepärane tulemus (iga 10 000 krooni kasko preemia pealt 1000 krooni kasumit saada on super).
    Kuid kindlustusturg on tsükliline ja 2008. aastal näeme esimesi märke sellest, et kasumid hakkavad vähenema ja mõnes kindlustusliigis (näiteks liikluskindlustus) võivad mõned seltsid ka kahjumisse minna.
    Kas hinnatõus kindlustusturul jätkub või on varsti ka langust oodata?
    Viimase poole aastaga on märkimisväärselt tõusnud liikluskindlustuse hinnad, samas kaskokindlustus ja varakindlustus on läinud oluliselt odavamaks. Ilmselt jätkub liikluskindlustuse turul hinnatõus veel 2008. aastal, kuna seltsid peavad selle kindlustusliigi kahjumist välja tooma.
    Kas erinevate piirkondade arvestamine liikluskindlustuse hinnas jääb igaveseks? Eesti on ju nii väike.
    Praegu on see nii ega ole siin ka muutusi ette näha. Pigem on olulisem teema see, et kasutada piirkonnana sõiduki omaniku/rentniku tegelikku elukohta, mitte tehnilisel passil olevat aadressi.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.