Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    GPS-seadmete liider liigub edasi hüpetega

    Me muutume mugavamaks ja maksame selle eest. Teadlike autojuhtide ja matkajate elu on juba aastaid lihtsustanud elektroonilised navigatsiooniseadmed, mis joonistavad ekraanile kaardi ja juhised, kuidas liikuda punktist A punkti B, näitavad sinu asukohta, liikumiskiirust, läbitud teekonda, lähimaid bensiinitanklaid või koguni liiklusummikuid. Traditsiooniliste paberist atlastega võib tulevikus nagu ajalehegagi, tõenäoliselt vaid ahju kütta.
    Alates 2000. aasta talvest, mil navigatsiooniseadmete lipulaev Garmin avalikuks firmaks sai ning oma aktsiad Nasdaqi börsile viis, on väärtpaber teinud läbi kaheksakordse tõusu. Tõus oleks kõvasti võimsamgi, kui ettevõtte poleks viimase viie kuuga enam kui poolt oma väärtusest kaotanud.
    Väärtpaberi kiire langus on muutnud aktsia fundamentaalsemalt odavamaks ja vähem riskantseks ning see tõukas mind ka veebruari lõpus aktsiat ostma.
    Garmini kasv on olnud muljetavaldav. Kui 2000. aastal oli ettevõte võrdne ühe suuremapoolse Tallinna börsi firmaga (aastakäive 346 miljoni dollarit), siis selleks aastaks peaks käibenumber ulatuma juba üle 4 miljardi dollari. Samas suurusjärgus on kasvanud ka ettevõtte kasuminumbrid.
    Garmin on siiani olnud rahamasin. Aastaid on ettevõte teeninud iga kümne dollari pealt üle 3 dollari kasumit.
    Kiire kasv kindlasti jätkub, kuid investorid peavad arvestama, et navigatsiooniseadmete hinnad alanevad märkimisväärse kiirusega. Garmin prognoosis märtsi alguses, et kasvav konkurents langetab autode navigatsiooniseadmete hinda sel aastal umbes 20 protsendi võrra. Korralik kasumlikkuse langus tabas ettevõtet juba möödunud aasta viimases kvartalis, mil kasumimarginaal langes 25 protsendile. Garmin soovib oma juhtivat turuosa USAs hoida ning Euroopas kasvatada. See sunnib odavamalt tooteid müüma ja mõjub enne kulude kokkutõmbamist esialgu negatiivselt ka marginaalidele.
    Samas aga võivad investorid arvestada, et GPS-seadmed on jõudmas massidesse ning turg kasvab lähiaastatel tõenäoliselt tohutu kiirusega. Garmini peamine konkurent TomTom prognoosib, et sel aastal müüakse USAs kuni 20 miljonit auto GPS-seadet, mida oleks kaks korda enam kui mullu. Sel juhul pole toodete hinnalangus kuigi suur kaotus. Ehkki lisaks autodele toodetakse GPS-seadmeid laevadele, lennukitele, matkajatele-sportlastele või kasvõi koerte jälgimiseks, annavad lõviosa tulust siiski auto GPS-seadmed (neljandas kvartalis 82% Garmini käibest).
    Kui siiani võttis kiiresti kasvavalt GPS-seadmete turult koore Garmin koos TomTomiga, siis navigatsiooniseadmete massidesse liikumisel soovivad ka mobiiltelefonide tootjad (Nokia, Motorola) jalga ukse vahele saada. See on investoreid viimase poole aasta jooksul kõige enam hirmutanud.
    Mis saab siis, kui ettevõttest kümme korda suurem Nokia oma telefonidele GPS-seadmed külge liidab? Kas turg killustub ja marginaalid tõmbuvad kokku? Mõningal määral kindlasti. Teisalt oleks see aga ka Garminile võimalus, kuna kasvab tõenäosus, et oma ala liider mõne suure ja kõlava nimega tehnoloogiagigandi poolt üles ostetakse.
    Kindlasti pole ka veel selge kuivõrd võimsalt mobiilidesse ehitavad GPS-seadmed turu segamini löövad. Inimesed võivad soovida kasutada navigatsiooniseadmeid ka eraldiseisvana. Mobiiltelefonidesse sisseehitatud fotokaamerad ja muusikapleierid pole peatanud digifotokate ja mp3-mängijate buumi. Arvan, et GPS-seadmete tootjate võidukäik jätkub.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.