Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestlased korraldavad Iirimaa lotos digirevolutsiooni
Lisaks riiklikule lotosüsteemile on Iirimaal juurdunud spordiklubide võrgustik, mida rahastatakse loto kaudu. "Selliseid klubisid on umbes 600 tükki, sõltuvalt klubi suurusest korraldatakse iga nädal 1-2 loosimist. Selle kasumiga, mida loto teenib, finantseeritakse spordiklubide tegevust. See on sotsiaalne tegevus, mis on kaasa haaranud enamiku keskealisi kohalikke inimesi. Loto korraldajad tahtsid kaasata rohkem noori," kirjeldas projekti eestvedaja Net Groupi tarkvaraarendusedivisjoni juht Kari Maripuu.
Keskmisele spordiloto loosimisele müüakse 300-1500 piletit, üks pilet maksab 2 eurot ehk umbes 30 krooni. Lotot mängib iga nädal umbes 600 000 inimest.
Praegu on loto korraldatud nii, et agent müüb pubides, kus iirlased õhtuti armastavad õlut juua, paberile trükitud lotopileteid. Loto korraldajad peavad iga nädal piletid tellima, need trükkida laskma, agentidele jagama, pärast loosikasti koguma ja hiljem ka võitjale tulemustest teatama. Selle taga on keeruline paberimajandus. "Meie digitaalne lotosüsteem lihtsustab asja tunduvalt. Enam ei pea trükikojast pileteid tellima. Müügiagent müüb pubis mobiiliga pileti, selle ostja saab automaatse kinnituse oma mobiilile. Kui loosimise tähtaeg kukub, siis süsteem lüüakse lukku, süsteem teeb ülejäänu, muuhulgas teavitab võitjaid SMSiga," tutvustas Maripuu süsteemi.
Lisaks noorte meelitamisele lotomaailma taheti kulusid kärpida. "Iga pileti trüki ja levitamise kulud on 50 senti. Digitaalses süsteemis on see 13 senti," sõnas Maripuu.
"Maksmine toimub sularahas kohapeal. See oli nende nõue," viitas Maripuu sellele, et Iiri internetipangad ja e-teenused ei ole nii arenenud kui siin ja summa mobiiliarvele lisamine osutus hoopis võimatuks.
"Iirlaste jaoks oli see revolutsioon, nad ei tahtnud isegi, et me kellegagi sellest räägime. Et keegi äkki teeb sama teenuse," rääkis Maripuu, kelle sõnul on iirlaste digiareng paar aastat maas. "Neil on arhailisust nii palju, nad on jäänud vanasse ega julge uuendada," lisas ta.
Projekt sündis koostöös kohaliku investori Joseph Donoghuega, kellega koos loodi firma nimega Irish Regional Ticketing System. "Investeering on praeguseks kasvanud 2 miljoni Eesti kroonile, sinna kuulub ka serverilahendus," sõnas Maripuu.
Net Group plaanib sama süsteemiga laieneda üle Briti saarte.