BLRT alustas Baltimaade suurima laeva ehitamist

Mariliis Pinn 10. aprill 2008, 09:06

Aprillis 2008 alustati Baltimaade
laevaehituse ajaloo seni suurima laeva WindLift1 ehitust. BLRT Grupi Leedu
tütarettevõte ehitab ligi 800 miljonit krooni maksva spetsiaallaeva Saksa
firma BARD Engineering GmbH tellimusel.

Tuulegeneraatorite parkide rajamiseks, raskete ja suuremõõtmeliste lastide tõstmiseks ning veoks ettenähtud laev antakse tellijale üle lõplikult viimistletuna nn. võtmed-kätte-põhimõttel. Ehitustööde lõpetamine on kavandatud 29. märtsiks 2009. a, teatas firma.

101,80 meetri pikkune ning 36 meetri laiune laev on mõeldud Põhjameres tuulegeneraatorite pargi rajamiseks ning teenindamiseks. Helikopteriplatsiga varustatud alus saab ilma kõrvalise abita tõusta veepinna kohale kasutades 71 meetrit pikkuseid tugialuseid ehk nn jalgu, mis toetuvad merepõhja. Taoline konstruktsioon võimaldab tõrgeteta töö tuuleturbiinide paigaldamisel avameres ka rasketes ilmastikutingimustes.

BARD Engineering GmbH direktor Anton Barajevi sõnul sõltuti seni avamerel tuuleparke rajades nafta- ja gaasitööstuses kasutatavatest seadmetest. „Laeva kontseptsiooni väljatöötamisel on arvestatud just meile olulist spetsiifikat. Laev liigub nelja pöörleva rooli-sõukruvi mehhanismi abil, millesti igaühe võimsus on 1520 kWt. WindLift1 varustatakse spetsiaalse kraanaga, mille abil saab täpselt paigaldada ja rammida merepõhja BARD konstruktsioonide vundamendivaiad pikkusega kuni 95 meetrit,“ lisas Barajev.

Anton Barajevi sõnul on laeva ehitamise aluseks äärmiselt keerukas ja kvalifitseeritud kontseptsioon. Paigaldustööde katsed laeva mudeliga vahekorras 1:40le toimusid viimaste kuude jooksul Berliini Ülikoolis spetsiaalselt valmistatud kunstlike lainetega kanalis. Katsed viidi läbi ka ekstreemsetes tingimustes avameres, mille esinemissagedust hinnatakse kord 100 aasta jooksul. WindLift1e projekti tugevuseks ning eeliseks peetakse just meeskonna tööohutuse tagamist erinevates, isegi kõige raskemates ilmastikutingimustes.

WindLift1 kodusadamaks saab olema Kukshafen Saksamaal. Pärast üleandmist tellijale hakkab laev rajama avamerre tuulejõuseadmeid BARD-VM-5 võimsusega 80 megavatti. Töid teostatakse kahes etapis. Vundamendivaiade kinnitamine võib toimuda ka ebasoodsate ilmastiku korral. Mastide ning gondlite paigaldustööd tehakse suvel. Alates aastast 2010. a, kui tuulejõuseadmete pargi BARD Offshore 1 paigaldamistööd lõpule jõuavad, kasutatakse laeva enamasti tuulejõuseadmete pargi teenindamiseks ja järelvalve teostamiseks.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. April 2008, 09:04
Otsi:

Ava täpsem otsing