Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Seppeti mänguline ehtekunst
Nii nagu Seppeti skulptuure võiks iseloomustada ka tema ehteid kui mängulisi, humoorikaid, natuke sürrealistliku kallakuga. Enim on välja pandud käevõrusid, kuid suure osa näitusest moodustavad ka ehtekomplektid.
Ehete loomisel on Seppet silmas pidanud erinevaid naisetüüpe või lausa konkreetseid naisi. Näiteks viitab kunstnik jänesega kaunistatud komplekti puhul meie kultuuriministrile. Ka mitmete teiste ehete puhul on kasutatud selgesti arusaadavaid ja lõbusaid kujundeid, nt taevakehad, porgand, orav, mänguasjad.
Ühte osa väljapanekust võib käsitleda kui idee-ehteid. Seppet on soovitanud neid vaadelda kui dekoratiivseid skulptuure. Ka igast idee-ehtest saab teha kantava.
Tõepoolest, Seppeti puhtakujulise loomingu kandmiseks peab naisel olema üksjagu julgust ja ekstravagantsust.
Näitusel jääb silma veel väga mitmekesine materjalide valik. Ehete valmistamiseks on kasutatud nii puud, alumiiniumit, plastikut, vaske kui ka hõbedat, poolvääriskive ning tundmata autorite töödeldud esemeid. Materjalide rohkus, mida on Ahti Seppetile ka ette heidetud, käib tema kunstniku isikupäraga kaasas.
Ahti Seppet lõpetas Tartu Kunstikooli puidu kunstilise kujundamise alal. Alates 1978. aastast on ta püsivalt esinenud näitustel skulptuuride, installatsioonide ja maalidega. Samuti on kunstnik pälvinud mitmeid preemiaid ning tema töid on nii Eesti kui ka välismaa erakogudes.
Ehete loomisega on Seppet tegelenud 80ndate lõpust alates. Vaatamata sellele et ehete loomine ei ole kunstniku põhitegevus, tõdeb ta, et selline nikerdamine on pimedal ja külmal talveperioodil rahustav meditatiivne tegevus.
Järgmisena, alates 24. aprillist, saab A-Galeriis näha Katrin Amose loomingut.
Amos lõpetas kunstiakadeemia 1977. aastal metallehistöö erialal. Pärast mitmete auhindade võitmist on Amose ehteid omandanud ka rida Euroopa tarbekunstimuuseume. Erinevalt Seppeti külluslikest ja kirevatest ehetest iseloomustab Amose loomingut elegantne minimalism.
Autor: Ragne Nukk