Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Copterline'i uus algus tuli raskelt
Copterline Estonia OÜ tegevjuht Tõnis Lepp vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.
Kui palju mõjutas traagiline sündmus inimeste suhtumist kopteriliiklusesse Eestis ja Soomes?
Loomulikult oli sündmus traagiline ja ootamatu. Aga ma võin öelda, et see pigem ühendas inimesi. Mure oli ju kõigil ühine.
Kõige parem viis usaldust tagasi võita on usalduse tagasivõitmisest pidevalt mitte rääkida.
Olen selle väitega nõus. Ega ma ise sellest nii palju ei räägikski, aga inimestel on ikka pidevalt see küsimus huulil.
Mis on Teie suurimad hirmud seoses uuesti avatava äriga?
Tegelikult mul polegi hirme. On lihtsalt suur usk, et see, mida teeme, on vajalik inimestele.
Kas äri taasalustada on raskem kui päris nullist alustades aastaid tagasi?
Nii ja naa. Mõnes mõttes alustame miinusest. Aga samas on olemas kogemustepagas, millele tugineda. Tunnistan siiski, et alustamine võttis rohkem energiat, kui alguses tundus. Mõnda pisiasja pisut ümber tehes juhtub tihti nii, et uut lähenemist vajab seejärel väga palju asju.
Miks teie riigitöö karjäär lühikeseks jäi?
Ma pole ametniku tüüp. Ja teiseks tuli väga huvitav pakkumine teha erialast tööd Aafrikas.
Kuidas läks Sierra Leone kopteriliini avamine? Miks läksite nii kaugele äri ajama?
Põnev, kasulik ja väga hariv. Arvan, et igal inimesel, kellel avaneb võimalus end kusagil kaugel proovile panna, tuleb sellest võimalusest kinni haarata. Olen pärast seda vaimselt palju rikkam. Tegu oli Eesti-Saksa-Austria-Moldova ühisprojektiga ja see kutse sinna oli väga meelitav. Aafrika on täis üllatusi ja katsumusi.
Kas hakkate tegema tšarterreise?
Jah, see teenus on olnud kogu aeg saadaval. Praegu on see võimalik EC135 tüüpi kopteritega. Suve keskel, kui saabub teine AW 139, on ka liinil lendav kopter tellimuslendudeks saadaval.
Kas soovitate ka mereväel oma laevajuhid Tallinki tööle saata, nagu piirivalve seda Copterline'iga tegi?
See, et Copterline'is hakkavad lendama kaks piirivalve lennusalga pilooti, on hea koostöö ja teineteise usalduse märk.
Kuna kasutame sama kopteritüüpi, on täiesti loomulik, et koostööd tehakse. Piirivalve lennusalga selge kasu on lisanduv lennukogemus.
Mereväel ja Tallinkil on aga erinevad alused, samuti erinevad funktsioonid.
Mis erinevus on uutel Copterline'i kopteritel võrreldes vanadega?
Kopter AW 139 on uusim keskklassi tüüpi kopter maailmas. Lennundustehnika areng on eelkõige lennuohutuse areng.
Autor: ÄP