Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ostuhullus tõi miljoneid
Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp kinnitab küll, et Kaubamaja ei ole kunagi üles kutsunud vastutustundetule ületarbimisele, kuid elu näitab muud - ettevõte müüs tunniga läbi kümmekond müüki paisatud sõiduautot, rääkmata muudest vidinatest, riietest ja ilutoodetest.
"Osturalli läks väga hästi. Kokku külastas Osturalli perioodil Tallinna ja Tartu Kaubamaja 380 000 inimest, mis on rohkem, kui prognoosisime," kinnitab Puusepp.
Eelmise kevadise Osturalliga võrreldes kasvas Kaubamaja müügikäive 18,4%. "Kokku müüsime nende viie päeva jooksul meie kahes majas Tallinnas ja Tartus kaupu ligi 50 miljoni krooni eest," lisab Puusepp ning täpsustab, et prognoos oli 45 miljoni kandis. "Seega võib öelda, et müügitulemused ületasid tublisti meie ootusi."
Stockmanni turundusjuht Krista Luhaste ütleb aga, et nemad numbrilist infot välja ei anna.
"Hullude päevade tulemusega jäime üldjoontes rahule. Müük kasvas võrreldes eelmiste kevadiste hullude päevadega plaanipäraselt. Samuti ei märganud meie klientide arvu vähenemist ei visuaalselt ega numbriliselt. Pigem oli meil ostvaid kliente natukene enam kui eelmisel kevadel," räägib Luhaste.
Kaubamaja Osturalli enim müüduuimad kaubad olid sel aastal naiste parfüümid, naiste jalatsid ja käekotid. Meestekaupadest mahtus edetabeli kümne populaarsema hulka ainult kaks meeste kaubarühma toodet - teksad ja parfüümid.
"Võrreldes eelnevate aastatega ei ole selles osas suuremaid muutusi täheldada. Kaubamaja oli ja on eelkõige moe- ja ilutoodete müüja. Ka spetsiaalse osturallipakkumisega KIAd müüdi traditsiooniliselt ära juba esimese päeva esimese tunni jooksul," ütleb Kaubamaja juht Raul Puusepp.
Stockmann veel väga täpselt müüduimaid kaupu öelda ei oska, kuid turundusjuht Krista Luhaste ütleb, et kõige suurema müügikasvu tegid elektroonika- ja toiduosakond. "Elektroonika osakonnas oli müügihitt 7490 krooni maksnud sülearvuti, toiduosakonnas liha- ja kalaosakonna tooted. Konkreetseid numbreid meil veel kampaania toodete läbimüügist ei ole," kinnitab Luhaste.
Mis saab aga kaubast, mida maha ei müüdud? "Osa toodetest, mis jäid kampaaniast üle, on võimalik kauba tarnijatele tagasi saata. Tooted, mida pole võimalik tagastada, jäävad umbes 1,5 kuuks karantiini," kinnitab Luhaste.
Koguste kooskõlastamisest räägib ka Selveri uus juht Iivi Saar, kelle osturallid kannavad laadapäevade nime. "Toidukauba, eriti kiiresti rikneva kauba, müüvad meie Selverid maha, kuid tööstuskaupade puhul on meil hankijaga kokkulepe tagastamise kohta," ütleb Saar.
Usinad said rahast lahti.