Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus taksofirma tuleb soodsa hinnaga
Taksofirma käimalükkamisega ametis olev Marek Saar ütles aripaev.ee-le, et uus taksofirma on rajatud ja 5. mail peaks taksod juba linna peal ringi vurama.
"Kliente hakatakse vedama uute Opel Astrate, Vectrate ja Toyota Avensistega. Oma autodega taksojuhtide autod ei tohi olla vanemad kui neli aastat," selgitas Saar. "Meie autod ei ole üle aasta vanad, niipea kui auto vanus on aasta, vahetame selle välja."
Laki Takso kavatseb iga kuu autoparki laiendada 10-15 auto võrra, kuni turuliidrile järele jõutakse. "Nii kaua laieneme, kuni turul nõudlust on," lisas Saar. Tulika Taksol on näiteks 160 sõidukit.
Kuue kuu pärast plaanib firma investeerida keskkonnasõbralikesse Toyota Priustesse. "Siis on avalikul sektoril moraalne kohustus meie taksosid kasutada, sest need on keskkonnasõbralikumad," lisas ta.
Laki Takso sõidualustustasu on 25 krooni, kilomeeter sõitu maksab 5,90 krooni ja ootetund 130 krooni. Hinnad kehtivad ööpäev läbi. Võrdluseks: Tulika sõidualustustasu on 45 krooni, kella kuuest hommikul üheni öösel on kilomeetri hind 9.40 ja muul ajal 11.80, ootetund maksab 200 krooni.
Reval Autogrupp OÜ juht Kait Vaatman ütles, et Laki Takso hinnad tunduvad müstilised.
"Olen skeptiline. Kuidas nad suudavad selliste hindadega ära majandada? Võib-olla on nende äri idee vanades autodes, kütuse varguses või maksupettuses," sõnas Reval Taksot juhtiv mees.
Kuuldes, et Laki Takso plaanib Priuseid osta, oli Vaatmann hämmingus. "See auto maksab ju pool miljonit," sõnas ta.
"Plaan on huvitav, võib-olla on tegu reklaamitrikiga, dumpinguga, et pärast kliente petta. Tahaks näha, kust see tööjõud võetakse, milline on nende graafik," sõnas Vaatmann.
Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane arvas, et niivõrd soodsate hindadega võiks hakkama saada, aga vaid siis, kui on tagatud järjepidev taksokasutajate voog. "Taksonõudlus on väga ebastabiilne," märkis ta.