Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Prisma võttis sihikule väikelinnad
"On küll ruumi, sest suuri korralike supermarketeid ei ole veel Eestis piisavalt," vastas Prisma Peremarketi tegevjuht Janne Lihavainen küsimusele, kas mitte täis turule ei tungita.
"Näeme, et eriti praeguses turusituatsioonis on Eestis hea hinna ja kvaliteedi suhtega supermarketile ruumi. Samuti on julgust andnud Prisma hüpermarketi senine edu," ütles Lihavainen, kes siiski esimese poe avamisaega prognoosima ei soostunud.
"Laienemise ajakava sõltub sellest, kui kiiresti leiame sobivad krundid, sest asukoha suhtes me kompromisse ei tee. Tõenäoliselt leiab esimene laienemine aset pigem Harjumaal või selle lähiümbruses, kus on uue kontseptsiooni juhtimine ja meie senise kogemuse jagamine lihtsam," sõnas Lihavainen, kes jättis enda teada ka tulevaste poodide täpse arvu ja planeeritava finantseeringu.
"Tulenevalt tihedast konkurentsisituatsioonist ei soovi me planeeritavat investeeringute mahtu numbriliselt avalikustada. Võin aga öelda, et tegu on Prisma Peremarketi suurima investeeringuga Eestis, sest kuigi investeering ühe supermarketi kohta on väiksem kui ühe hüpermarketi kohta, ületab nende summa hüpermarketite oma," lausus Lihavainen, kelle sõnul on praegune majanduse ebakindel seis isegi sobiv aeg laienemiseks.
"Just praegu on meil soodsa hinna ja kvaliteedi suhtega hea võimalus turule siseneda. Majandus on tsükliline ja langusele järgneb tõus," selgitas Lihavainen.
ETK juhataja Rein Sepp arvas, et uue poe avamine võib alguses alati teistelt kliente röövida. "Nagu praktika näitab, on iga uus kauplus klientidele huvipakkuv ja võimaluse korral kasutab klient ära kaupluse avamisega kaasnevad sooduskampaaniad. Mõne aja möödudes teeb klient oma valiku ühe või teise kaupluse kasuks," sõnas Sepp, kes pidas ETK Konsumi keti klientuuri juba väljakujunenuks.
"S-Market on igati tõsiseltvõetav konkurent, kelle tulek Eestisse elavdab kindlasti jaekaubanduse turgu, kuid juba praegu tegutseb Eestis 51 Konsumi kauplust, kellel on välja kujunenud oma kindel tarbijaskond," oli Sepp rahulik ja hindas, et Prisma ketti omavale Soome SOK kontsernile ei ole Eesti turg ka kõige atraktiivsem.
Uus Maa Kinnisvaragrupi tegevdirektori Jaanus Lauguse hinnangul ei tohiks uute poodide jaoks vajalike kruntide leidmisega raskusi olla.
"Selliseid 15 000 elanikuga linnasid on Eestis mitu ja ma ei saaks öelda, et nad täna nii täis oleksid ehitatud, et sinna üks Prisma veel ära ei mahuks," sõnas Laugus, kelle hinnangul praegu kruntide hinnas siiski midagi ei võidaks. "Ega mingeid suuri mööndusi ärikruntide puhul pole tehtud. 2006. aastal käis hinnatõus ära ja selle hinnaga saab ka nüüd osta. Eriti soodsamaks pole need kujunenud ning seega vaevalt küll, et kruntide odavalt kättesaamine nende äriplaan oleks," sõnas Laugus.
Praegu on Prisma Peremarket Eesti turul viie hüpermarketiga Tallinnas.
Piirkonnad, kus elab kuni 10 000 inimest, on kõik ammu juba okupeeritud. Praegu vist Maxima teeb juba kuni 2000 inimesega kohtadesse hoolega kauplusi.
Aga kui nad leiavad sobilikke kinnistuid ja suudavad need välja ehitada, siis kindlasti tööd jätkub.
Vaevalt, et nende tulek turul siiski midagi väga mõjutab, sest selliste väikeste kaupluste arenduskiirus on nii väike, et turg kasvab sellest palju kiiremini.
Küll on nende valitud aeg turule tulekuks kindlasti väga mõistlik, sest kui raha on, siis kõige parem aeg investeerimiseks on just kriisiaeg. Tore on vaadata, mis aastapärast toimub.