Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Langusetont lehvitab tiibu kindlustuses

    "Turu muutus on tuntav. Kaskoturg on jäigas ühenduses autoliisinguturuga ja kodukindlustuse turg kinnisvaraturuga, mistõttu on kasvu raugemine ootuspärane," nentis Hansa Varakindlustuse juhatuse esimees Jan Andresoo. Ta lisas, et liiklus- ja kodukindlustuse puhul kompenseerib mahulangust mõningane hinnatõus, samas kaskokindlustuse puhul on surve hoopis jätkuvalt hindu langetada.
    "Müügimahud on vähenenud eelkõige vabatahtlikes kindlustusliikides või nendes, kus pole liisingufirmade või pankade survet kindlustust omada. Kohustuslike kindlustusliikide müük on raugenud vähem, kuid kasv on ka siin aeglustunud," sõnas ERGO Kindlustuse ASi juhatuse liige Sergei Vahnitski.
    Ta nentis, et kui leibkonnas suurenevad kulutused toidule ja laenude tagasimaksetele, siis ühe esimese asjana loobuvad inimesed kulutustest turvalisusele ja kindlustusele.
    If Eesti Kindlustuse arendusdirektori Algis Suiki sõnul on nende portfellis enim müügikasvu aeglustumist märgata vabatahtlikus sõidukikindlustuses ning juriidiliste isikute varakindlustuses.
    "Tervikuna on meil vabatahtlikes kindlustusliikides kasv vähenenud 6,8 protsendipunkti võrra, mis on siiski väiksem koguturu 10,8protsendisest kasvukaotusest," märkis Suik.
    Varakindlustuse senisest kasinama kasvu kõrval kukkus kolinal miinusesse Eesti elukindlustuse turg, kus kurja juur on selgelt investeerimisriskiga elukindlustus, mille maht kahanes esimeses kvartalis mullusega võrreldes veerandi võrra. "Sellel on väga lihtne põhjus - miks peaks keegi panema raha juurde sinna, kus ta oma raha kaotab. Inimesed ei pane investeerimisriskiga elukindlustusse raha juurde ja päris palju võetakse isegi raha välja," rääkis Hansa Elukindlustuse juhatuse liige Jürgen Pelt.
    Ta lisas, et praeguses aktsiaturgude olukorras oleks lausa kuritegelik meelitada inimesi raha riskiga elukindlustusse paigutama. Tekkinud olukord Pelti sõnul seltsi kasumit eriti ei mõjuta, kuna ülejäänud elukindlustuse tooted on kenasti kasvanud.
    "Praegu, kui aktsiaturud on languses ning tootlused muutunud marginaalseks, on garanteeritud tootlusega traditsioonilised elukindlustustooted taas konkurentsivõimelised," rõõmustas ERGO juhatuse liige Vahnitski. ERGO investeerimisriskiga elukindlustust ei paku.
    "Olen mõõdukas pessimist ja usun, et turg rahuneb veelgi. Aasta lõpuks pakun viieprotsendist varakindlustuse kasvu, mis tähendab, et mõni kvartal võib turg vabalt ka miinuses olla," sõnas Andresoo.
    "Turu kasv aeglustub veelgi," nõustus ka Vahnitski. Ta lisas, et kuna nn tort, mida jagada, muutub väiksemaks ja konkurents tihedamaks, ei ole välistatud ka seltside ühinemised või nõrgemate väljalangemine. "Raskustesse satuvad kergemini need seltsid, kes on spetsialiseerunud vaid ühe kindlustustoote müümisele, samuti need, kes kasutavad vaid ühte müügikanalit, näiteks ainult maaklereid," lisas Vahnitski.
    Andresoo sõnul tuleb kindlustusseltsidel praegu keskenduda olemasolevatele klientidele. Samuti tõi ta välja trendi, et kindlustusseltsid püüavad vähendada maaklerite rolli oma toodete müümisel, kuna viimased võtavad müügi vahendamise eest kohati liiga kõrget tasu.
    "Liikluskindlustuse vahendamise eest küsivad maaklerid minu teada üle 10 protsendi ulatuvat tasu, mis on ülemäära kallis. Meie maaklerite abi oma toodete müügil ei kasuta," rääkis Andresoo ja lisas, et ka teised kindlustusseltsid on selgelt asunud kontorivõrke laiendama, et iseseisvalt rohkem oma tooteid müüa.
    Kaubamärgi IIZI all tegutseva e-kindlustusfirma juht Risto Rossar vaidles Hansa Varakindlustuse juhile vastu ja toonitas, et maakleri kanal on oluliselt soodsam kui kontorivõrk või agentuur, kus lepingu sõlmimise kulud on reeglina hoopis suuremad.
    "Salva Kindlustusega leppisime hiljuti kokku, et vähendame liikluskindlustuse müügikanalite arvu," pidi Rossar siiski nentima. Ta lisas samas, et IIZI kanal vahendab praegu rekordilise üheksa kindlustusseltsi tooteid.
    "Salva Kindlustus on otsustanud, et ei soovi liikluskindlustuse vahendamist osas IIZI e-kindlustuse müügikanalites, sealhulgas internetikanalis. Soovime kasutada kõiki võimalikke kanaleid klientidega suhtlemisel, kuid kindlasti eelistame ka edaspidi kanaleid, kus poliisi toimetamine kliendini on meie jaoks võimalikult soodne," rääkis Salva Kindlustuse juhatuse liige Urmas Kivirüüt.
    Varakindlustusturule vajutas kõige tuntavamalt pidurit ettevõtjate vara- ja sõidukite kindlustuse müügi nullilähedane kasv. Firmajuhid olemasoleva vara kindlustamise arvel muid kokkuhoiuvõimalusi ei näe, kui üha soodsamate pakkumiste otsimine.
    "Otsime igal aastal soodsamaid kindlustuskatteid, aga osa vara kindlustamata jätmisega kindlasti ei riski," sõnas Tallinna Kaubamaja juht Raul Puusepp.
    Tulika Takso juht Anne Rebane nentis samuti, et autopargi ja hoonete kindlustamisel on raske kokkuhoiuvõimalusi näha. "Vanemate ja liisingu alt väljas olevate autode puhul saame loobuda kaskost ja loomulikult jälgime pidevalt erinevaid pakkumisi ega hoia oma pikaajalisest kindlustuspartnerist kümne küünega kinni," märkis Rebane.
    "Kindlustus kui kululiik on üsna paratamatu, aga eks iga ettevõtja peab äririski maandamiseks hindama, kas saab selle arvel kokku hoida või mitte," sõnas Liviko juht Janek Kalvi.
    "Meie ei näe võimalust kindlustuskulu raskel ajal ära kaotada," lisas ta.
    Kalvi märkis veel, et Liviko on näinud vaeva, et saada endale kindlustusseltsilt võimalikult soodne terviklahendus. "Parimat pakkumist tasub otsida ka headel aegadel, mitte alles siis, kui olukord raskemaks muutub," toonitas Kalvi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.