Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BLRT ehitab ajaloo suurimat laeva
Saksa firma BARD Engineering GmbH tellimusel ehitatav laev maksab ligi 800 miljonit krooni. Laev on mõeldud tuulegeneraatorite parkide rajamiseks, raskete ja suuremõõtmeliste lastide tõstmiseks. Laev antakse tellijale üle lõplikult viimistletuna nn võtmed-kätte-põhimõttel. Ehitustööde lõpetamine on kavandatud 29. märtsiks 2009. aastal.
BARD Engineering GmbH direktori Anton Barajevi sõnul sõltuti seni avamerel tuuleparke rajades nafta- ja gaasitööstuses kasutatavatest seadmetest. "Laeva kontseptsiooni väljatöötamisel on arvestatud just meile olulist spetsiifikat. Laev liigub nelja pöörleva rooli-sõukruvi mehhanismi abil, millest igaühe võimsus on 1520 kWt. WindLift1 varustatakse spetsiaalse kraanaga, mille abil saab täpselt paigaldada ja rammida merepõhja BARD konstruktsioonide vundamendivaiad pikkusega kuni 95 meetrit," lisas Barajev.
Anton Barajevi sõnul on laeva ehitamise alus äärmiselt keerukas ja kvalifitseeritud kontseptsioon. Paigaldustööde katsed laeva mudeliga vahekorras 1:40-le toimusid viimaste kuude jooksul Berliini Ülikoolis spetsiaalselt valmistatud kunstlike lainetega kanalis. Katsed toimusid ka ekstreemsetes tingimustes avameres, mille esinemissageduseks hinnatakse kord 100 aasta jooksul. WindLift1e projekti tugevuseks ning eeliseks peetakse just meeskonna tööohutuse tagamist erinevates, isegi kõige raskemates ilmastikutingimustes.
Autor: ÄP