Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SASi koondamislaine läheb Eestist mööda
Eile Estonian Airi juhi kohusetäitjast päris juhiks tõstetud Andrus Aljas ütles emaettevõtte SASi kehvi majandustulemusi kommenteerides, et suurkontserni kokkuhoiuplaan siinset operaatorit ei mõjuta.
"Ei, see meid ei puuduta," vastas Aljas küsimusele, kas tööst võib ilma jääda ka osa Eesti meeskonnast.
Aljas märkis, et Estonian Airi esimese kvartali majandustulemused vastasid suures ulatuses esialgsetele plaanidele. Kütusekulude järsk tõus, mis SASile mõjus ülihalvasti, annab Aljase sõnul tunda kõikidele lennukompaniidele, kuid mingeid drastilisi kokkuhoiuplaane Estonian Airil praegu ei ole.
"Eks igaühel on oma meetodid, kuidas nende kuludega hakkama saada, meil aga nii dramaatilisi muudatusi oodata ei ole kui SASis," rääkis rahvusliku lennukompanii juht.
Samas möönis Aljas, et mõned kärped teeb ka Estonian Air. "Riik ja kõik teised ju teevad praegu kärpeid, eks meie ka," selgitas ta.
SASilt oodati rasket kvartalit, 2008. aasta algus aga on olnud veel keerulisem, kui keegi oleks võinud arvata. Aasta kolm esimest kuud lõppesid miljardikahjumiga ja nüüd on oodata veelgi suuremaid kärpeid, kirjutas Rootsi uudisteportaal di.se. SAS põhjendas kehvi tulemusi kütusekuludega, mis jõudsid rekordtasemele.
"Märgid näitavad, et globaalsed arengud on niivõrd tõsised, et peame valmistuma suuremaks majanduslikuks languseks. Olukord lennundussektoris on tõsine," ütles SASi juht Mats Jansson.