Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Fordi aktsia uperpallitab

    Hommikusest uduvinest sööstab välja Ford F-150. Auto kihutab kui pöörane, kuigi arvatakse, et edasi on tee kurviline ja auto võib vabalt teelt välja lennata.
    Kas ei ole kummaline? Autotootja raporteeris läinud neljapäeval ootamatust kasumist (viis USA senti aktsia kohta). Osade kulude-tuludeta oli kasumiks 20 senti aktsia kohta. Sellelt baasilt ootasid analüütikud hoopis 15sendilist kahjumit aktsia kohta. Analüütikud vihkavad üllatusi, eriti kui nende kohta kasumihoiatuse vormis eelinformatsiooni ei anta. Aktsia tõusis 11,7 protsenti, 8,40 dollarile. Analüütikud eksisid, ettevõte on kahjumi asemel kasumis ja alandas aktsiasoovitusi. Kuid analüütikud leidsid põhjuse Fordi aktsia karistamiseks - on teine hirmus palju tõusnud, küll ta kukub ja siis avanevad paremad sisenemisvõimalused ning tulevik on kah tormine.
    Ford tuli lagedale kasumiga ajal, mil majandusolukord USAs halveneb ning autoostjate tee müügisalongi on vaevalisem. Kuid ettevõtte pikaajaline ümberpööramiskava paremusele kannab vilju. Ehkki raskenev majandusolukord võib heldekäeliselt naelu teele puistata, ei pruugi see tähendada, et auto peaks ilmtingimata nende otsa lendama.
    Läinud reedel hakkasid analüütikute soovitused aktsiale mõju avaldama. Aktsia kukub 10,7 protsenti, 7,50 dollarile.
    Buckingham Researchi analüütik Joseph C. Amaturo alandas aktsia hoiusoovituse müügisoovituseks. Põhjus - ehkki kulude paranemine on julgustav, ootame jätkuvalt Põhja-Ameerikas käibelangusest tingitud raha põletamist.
    "Usume, et ettevõtte juhtkond teeb kõik, et pidurdada kaotusi, on Fordi reaalsus see, et meie arvates seisab ettevõte strukturaalsete finantsiliste ja tegevuslike katsumuste ees," kirjutas ta CNN Money andmetel.
    Citigroupi analüütik soovitab aktsiat müüa, öeldes, et vaatamata ettevõtte olukorra paranemisele on aktsia ebaatraktiivne.
    "Ford jätkas edu demonstreerimist I kvartalis, kuid välismaised jätkusuutmatult kõrged marginaalid ei kompenseeri eesseisvaid katsumusi," lausus Citi analüütik Itay Michaeli.
    Goldman Sachsi analüütik Patric Archambault suhtub aktsiasse neutraalselt, soovitades oodata aktsia ostuga, kuna aktsia on hiljuti hirmus kiiresti tõusnud (aasta algusest oma 20%).
    Tavaliselt, kui aktsia hind midagi teeb (iseäranis käib see küll kukkumise kohta), kuuleb analüütikute suust nagu koorist - ärge tõmmelge hinnaliikumiste peale, vaadake fundamentaalset poolt. Iseenesest ei ole see halb soovitus. Nüüd siis - ärge fundamentaalset poolt sedavõrd vaadake, reageerige aktsia hinnaliikumisele.
    Analüütikute kurvastuseks kõik investorid siiski ka raskel ajal pessimismi ei jaga. Miljardärist aktivistinvestor Kirk Kerkoriani ettevõte Tracinda tegi pakkumise oma osaluse suurendamiseks Fordis, mis viskas esmaspäeval aktsia hinna 9,5 protsenti üles, 8,21 dollarile. Kerkorian tegi pakkumise ostmaks kuni 20 miljonit aktsiat 8,50 dollariga. Kuigi see näib piisana meres (170 mln dollariline pakkumine Fordi 16 miljardi dollarilise turuväärtuse suhtes), on temal võime teiste investorite raha järele vedada, pannes ka neid ostma. Pakkumise-eelselt kuulus Kerkorianile sada miljonit Fordi aktsiat ehk 4,7 protsenti aktsiatest.
    Ei ole kahtlustki, et Fordile eesseisev tee ei ole käändude ja küngasteta. Kui uskuda seekingalpha.com-is olevaid arvamusi, siis kõik on sisuliselt pandud ühele kaardile - uuenduskuuri läbinud F-150-le. Lihtsustatult võib eeldada, et nii nagu on selle mudeli tulevane müügiedu, läheb ka ettevõttel. Mõneti vananenud sama seeria mudeli müük on Põhja-Ameerikas järsult kukkunud. Miski ei välista, et auto võib kurvist välja lennata, kuid ettevõte on kulude poolel nr 1 probleemi osas märkimisväärset edu saavutanud - ametiühingud on asunud järeleandmiste teele. Tooraine hinnatõus paneb hambaid kiristama, kuid ootamatu liitlane on tekkinud Jaapani jeeni tugevnemise näol. Tänu jeeni tugevnemisele on vähenenud hinna osas Jaapani autotootjate konkurentsivõime USA turul, kes kaebavad tugevast jeenist tingitud kasumite kollapsi üle. Kuigi USA turul on raske - oodatakse seal ju majanduse langusesse minekut ja see paneb iga raha üle mitte kurja oleva inimese pigem vana auto väljavahetamist edasi lükkama, ostetakse mujal jätkuvalt meelsasti autosid. Ka Forde.
    Fordi aktsia ostmine võib tunduda väga riskantsena (kindlasti ta seda ka on). Ma ei välista, et ettevõte võib kukkuda taas kahjumisse, kuid tulevik ei pruugi ilmtingimata olla nii must, nagu analüütikud näevad. Elame-näeme.
    Alla 9 dollari aktsia eest maksta ei ole ju meeletu hind. Ford on varemgi kahjumis ja pankrotiohus olnud, ometi on tal, nagu kassil, visa hing. Võimalik, et aktsia esindab üheaegselt nii tsüklilist ettevõtet majanduse tõusufaasis kui ka restruktureerimise lugu. Suureks ohuks on ettevõtte kõrge võlakoorem.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.