Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina tarbija vihastab protestijate peale

    Hiinas on juba nädalapäevad hoogu võtnud meeleavaldused Prantsuse jaeketi Carrefour vastu. Hiinlasi pole suutnud lepitada ei Prantsusmaa presidendi Nicolas Sarkozy lepituskiri Hiina ratastoolis sportlasele, keda Pariisis olümpiatõrviku kandmisel rünnati, ega Pekingisse lähetatud kõrgetasemelised erisaadikud. Carrefour ise on käivitanud reklaamikampaania, kus kinnitab suurtel lehepoognatel oma resoluutset vastuseisu Tiibeti iseseisvumisele.
    Carrefouril on Hiinas 112 supermarketit ning viimasel kahel nädalal on vähemalt 15 neist piiratud ja boikoteeritud. Kui palju firma kõigest sellest kahju on saanud, ei ole esialgu selge. Mullu oli Carrefouri käive Hiinas 2,96 miljardit eurot (kogukäive 92,3 miljardit eurot) ja töötajaid 44 000.
    Hiinlased on oma viha suunanud ka teiste nähtavalt Prantsusmaa toodete vastu - olgu need LVMH luksuskaubad, l'Oreali kosmeetika või Prantsuse autod. Lisaks Hiina sportlase ründamisele kütab viha võimalus, et Prantsuse president ei saabu olümpiamängude avamisele.
    Mures on ka Saksamaa ettevõtted, kelle ekspordist läheb 7% Hiina turule. Hiina äripartnerite jäist hingust tundsid ettevõtted juba siis, kui kantsler Angela Merkel otsustas mullu septembris kohtuda Tiibeti vaimse liidri dalai-laamaga.
    Riigi suurima keemiaettevõtte BASF kontserni juht Jürgen Hambrecht hoiatas Saksa liidreid Hiina olümpiamängude boikoteerimise eest, et mitte kogu Saksamaale sanktsioone kaela tõmmata. "Kui ärisidemed Hiinaga kannatavad, oleks see tõsine probleem Saksamaa majandusele ja sellega meile kõigile," ütles ta intervjuus ajalehele Handelsblatt.
    Ka Saksamaa tööstus-kaubanduskoja esimees Martin Wansleben hoiatab, et protestid inimõiguste rikkumise vastu Hiinas võivad kaubandusele kahju tekitada. "Seni ei ole lepinguid veel annulleeritud, kuid olukord on pingeline," ütles ta agentuurile AFP.
    Saksa tööstus-kaubanduskoja DIHK hinnangul on Saksamaal 200 000 töökohta otseselt sõltuvad ekspordist Hiinasse. Nii manitsevad paljud firmad Hiinaga dialoogi pidama, mitte olümpiamängude avatseremooniat boikoteerima. "Üleskutsed Euroopas Hiinat boikoteerida suurendavad üksnes Hiinas üleskutseid boikoteerida Euroopa kaupu," hoiatas DIHK.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.