Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kehtestame siis ka unenäomaksu

    Nähtavasti on valitsus andnud rahandusministeeriumile kõva käsu mõelda nippe, kuidas panna raskel ajal riigikassasse jooksma rohkem maksukroone. Muud seletust on rahandusministeeriumis valmiva uue käibemaksuseaduse kohta raske välja mõelda - see sisaldab sedavõrd absurdseid muudatusi. Näiteks ametiautode öine maksustamine, mille maksuasjatundjad isekeskis unemaksuks on ristinud. Seadusekoostajate mõttelõnga edasi kerides võiksime ehk peagi unenäomaksuni jõuda ja algatada üldrahvaliku arutelu teemal, kumba magavat ametiauto kasutajat maksustada - kas seda, kes näeb unenägusid, või seda, kes ei näe...
    Äripäeva arvates pole üldse vaja muuta ametiautode omatarbeks kasutamise reegleid - praegune süsteem on lihtne, töötavat süsteemi pea peale ei keerata.
    Uued reeglid ähvardavad ülemäärase bürokraatiaga - nõuavad ülitäpset ja ajakulukat arvepidamist - ning toovad kaasa kordi suuremaid kulusid. Samas on ilmselge, et maksuhalduril hakkab kontroll nende reeglite täitmise järele üle jõu käima.
    Rahandusministeerium põhjendas Äripäevale seadusemuudatust sellega, et praegune sõiduautode omatarbe maksustamine ei ole õiglane - nii, nagu kõigil muudel kaupadel võetakse arvesse, kui palju nende kasutamine on ettevõtlusest väljas, tuleb seda arvestada ka autode puhul. Ministeerium leidis, et omatarbe osakaal ulatub 76,2 protsendini!
    Ministeerium eeldab sedagi, et juriidiliste isikute arvel olevaid sõidukeid kasutatakse peamiselt isiklikuks tarbeks. Üks seadusemuudatuse tagamõte on ka sundida ettevõtjaid kasutama odavamaid ja säästlikumaid autosid.
    See on tühi lootus, et muudatused viivad riigisektoris ametiautode arvu vähendamiseni - kulude suurenemine jätab ametnikud külmaks, see raha tuleb nagunii kõigi maksumaksjate taskust. Pigem loobuvad ettevõtjad aja ja kulude kokkuhoiu eesmärgil osadest sõidukeist.
    Riigikassas seega ei hakka kroonikuhjad kerkima. Sest suurenevad ka maksuameti kulud maksutulu saamiseks, oodata võib maksuvaidluste arvu suurenemist. Paisub ka ebaõiglus - maksuhaldur jõuab kontrollida-karistada väheseid. Ja teadmine maksuhalduri vähesest jõudlusest ei soosi mitte reeglite järgimist, vaid neist ringi minemist.
    Maksumaksjate Liit ja kaubanduskoda juhivad tähelepanu tõigale, et rahandusministeerium on olnud paavstim kui paavst ise: ELi käibemaksudirektiiv lubab firma vara kasutada ettevõtlusega mitteseotud eesmärgil, ilma et see muudaks kasutamist täies ulatuses omatarbeks, nagu just teeb valmiv käibemaksuseadus. Kui mitte muu, siis vähemalt see peaks ministeeriumi indu taltsutama.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.