Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn tahab veokid öösel sadamast välja sõitma panna
"Tallinna Sadama loodekaile ehitatava suure terminali ja parkimisplatsi väljaehitamine nõuab uute tänavate väljaehitamist, et olemasolevatelt tänavatelt saaks sadama veokid välja sõita," ütles abilinnapea Jaanus Mutli.
Linnaliikluse normaalsuse piirides hoidmiseks paneb Mutli ette piirata ajaliselt Tallinna Vanasadama territooriumilt väljasõitu 12 meetrist pikematele veokitele kella seitsmest hommikul kuni üheksani õhtul.
Tallinna linnavolikogu ja Isamaaliidu fraktsiooni liige Liisa Pakosta ütles, et arenenud linnades ei sõida veokid ammugi öösiti.
Poliitik tunnistas, et ta on tüdinud süüdlaste otsimisest. "Meie teede aluspind on lihtsalt nõrgem kui Põhjamaades," selgitas ta Tallinna teede kiire lagunemise põhjust. "See on äärmuslik, kui veoautod sunnitakse sõitma öösiti, see rikub öörahu ja on ebaloomulik valik," ütles ta.
Pakosta sõnul tuleks alustada teisest kohast - kaubasadamale sobilikuma asukoha leidmisest ning sellest, kuidas transport liigub.
Mutli on arvamusel, et Tallinna linn ei pea painduma Tallinna Sadama arengu järgi. "Mina leian, et kuna Tallinna Sadam on riik riigis, siis Tallinna linn ei pea vastavalt sadama arengule hakkama oma linna arendama," lausus Mutli. "Kui sadam tahab areneda, siis ta teeb ise need teed korda või ta areneb siis, kui linn on need teed korda teinud."
Viking Line'i tegevjuhi Inno Borodenko sõnul näitavad uuringud, et laevalt tulevad veokid lisavad liikluskoormust poole tunni jooksul 2 protsenti.
Borodenko märkis, et sadamast linna sõitvate veokite ajaline piirang on linnavalitsuses juba vana teema. "Linnavalitsuse palvel on tehtud ristmike liikluskoormuse uuring," ütles ta.
Uuringust selgus, et pärast laevade saabumist sadamasse lisavad laevalt tulevad veokid liikluskoormust poole tunni jooksul 2 protsenti. Viking Line'i laev Rosella mahutab Borodenko sõnul 16-20 raskeveokit ning uus laev Viking XPRS kaks korda rohkem ehk 40 veokit.