Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Yahoo! keeras hea tehingu nässu
Rõhudes sellele, et Yahoo! on USA internetiotsingute turul teisel kohal ning tugeva sillapeaga Aasias, põlgas Yahoo! Microsofti pakkumise liiga odavaks. Tarkvarahiid tõstis seepeale pakkumise 31 dollarilt 33 dollarile, kuid lõi nädalavahetusel käega, kui Yahoo! loojad Jerry Yang ja David Filo 37 dollari tasemelt enam järgi ei andnud. 47,5 miljardi dollariline tehing jäi katki.
Eile kukkus Yahoo! aktsia USA börside avanedes ligi 20% 23,3 dollarile.
Yahoo! juhil Jerry Yangil tuleb nüüd kiiresti käivitada plaan B, sest aktsionärid on vihased ja mitmed ähvardavad kohtuga. "Liiga vähe on öelda, et me oleme pettunud," kirjutasid USA konsultatsioonifirma ThinkPanmure analüütikut oma analüüsis. Microsofti pakkumise tagasilükkamine "läheb ilmselt IT firmade börsiajalikku kui üks enim aktsionäride vara kahjustanud otsus." Päev enne Microsofti pakkumist (31. jaanuaril) maksis Yahoo! aktsia 19,18 dollarit, reedel oli hind kerkinud 28,6 dollarile.
Stanford Groupi analüütiku Clayton Morani hinnangul aitaks Yahoo! aktsiat toetada uus pakkumine Microsoftilt või koostööväljavaated otsingumootorifirmaga Google, Yahoo! peamise konkurendiga.
Microsofti vastu kaitset otsides ongi Yahoo! juba kombanud Google'iga koostöö võimalust internetipäringutele lisatava reklaami alal. Läbitud on kahenädalane testperiood, kus Yahoo! keskkonnas tehtud internetipäringutele lisas internetireklaame Google, kasutades oma tehnoloogiat ja kliendibaasi. Eesmärk oli välja selgitada, kui palju rohkem võiks Yahoo iga päringu pealt tulu teenida, kui internetireklaami teenust n.ö Google'ilt sisse osta. Hinnanguliselt saab Google oma päringutelt Yahooga võrreldes 60-70% rohkem tulu.
Väidetavalt läksid katsetused hästi. Citibanki analüütiku Mark Mahaney hinnangul võiks selletaoline koostöö Google'iga Yahoo! käivet kasvatada aastas ligi miljardi dollari võrra. Yahoo! ise saaks sellisel juhul keskenduda valdkondadele, kus edu väljavaated on suuremad.
Probleeme võib aga tekkida konkurentsiametnikega - koos langeks Yahoo! ja Google'i arvele 83% internetipäringutele lisatavate reklaamide turust USAs. Alternatiivina Google'ile jätkab Yahoo! kõnelusi ka meedia- ja reklaamihiiuga Time Warner, võimaliku ühinemise üle selle internetiüksusega AOL. Tehingu korral saaks Time Warner Yahoo!s umbes 20%se osaluse. Mitmete analüütikute hinnangul oleks Microsofti ja Yahoo liit endiselt parim lahendus.