Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meie film rokib USAs Ameerikas
Võtame näiteks 25aastase turundusspetsialisti Torey Doverspike'i, kes enne filmi nägemist ei teadnud Eestist midagi. "Aga kui olin selle ära näinud, siis tundsin Eesti üle suurt uhkust," sõnab neiu. Doverspike'i kindel veendumus on, et film suudab ameeriklastele naha alla pugeda.
Filmi põhilised vaatajad USAs on Balti juurtega inimesed, koorid ja muusikahuvilised, ning poliitikaorganisatsioonid.
Nii otsustas ühel kenal kesknädala õhtul tulla Washingtoni E tänava kinno Läti juurtega Blumbergside perekond. Arhitekt Laura ja jurist Peteris on mõlemad USAs sündinud, kuid seda olulisem on neile, et nende üheksa-aastane poeg õpiks tundma oma pere ajalugu. Või võtame USA maksumaksjate liidu asepresidendi Pete Sepa, kelle nimi räägib küll Eesti päritolust, aga kes mitmenda põlve ameeriklasena on oma juured ammu unustanud.
Sepp teadis Eesti maksureformidest, kuid alles see film näitas talle, kuidas eesti rahva soov oma vaba riiki ehitada nendele reformidele jõu andis. "Julgus muutuda, vaimustus uutest võimalustest, otsustavus teha ise tuleviku ajalugu," loetleb Sepp kaugetes rahvuskaaslastes avastatud omadusi.
Veel üheks filmi patrioodiks on Heritage'i Fondi välissuhete juht Bridgett Wagner, kes on korraldanud filmile kaks suursugust linastust fondi üritustena.
"See on igipõline Taaveti ja Koljati lugu," nendib Wagner kõhklemata vastuseks küsimusele, kas ameeriklased filmiga haakuvad.
Tegijadki rõõmustavad. "Filmi edu on ületanud kõik meie ootused," kiidab režissöör ja produtsent Jim Tusty, kes tegi linateose koos oma naise Maureeniga.
Rahaliselt loodavad filmi tegijad nulli jõuda siiski alles DVDde müügiga, mis peaks algama augustis. Ainuüksi levitamisele ja reklaamile kulub Jim Tusty sõnul kokku 700 000 dollarit.
"Laulva revolutsiooni" levitaja Euroopas Ocule Films esitles filmi aprillis Cannes'is aasta dokumentaalfilmide müügiüritusel.
Varsti peaks saama vilju noppida. Nüüd oodatakse telekanalite pakkumisi vähemalt 15 Euroopa riigist. Ja see 15 riiki on ülimalt konservatiivne prognoos.
"Me ootame, et sellest saaks klassika - filmi veretu revolutsiooni sõnum on ju suurepärane," sõnab Ocule Filmsi tegevjuht Kirt Eftekhar. Ta avaldab lootust, et kui esimesed telejaamad filmi näitamise õigused ostavad, siis edasi levib kuuldus heast filmist juba iseenesest.