Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parts avas Soomes turismiürituse
Reede hommikul avas turismiürituse "Eesti tuleb külla" majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
"Soome turiste on ligi pool meid külastavatest turistidest. See on väga oluline turg, mida tuleb hoida. Statistika ütleb, et 75 protsenti Soome täiskasvanud inimestest on Eestis käinud. Ma ei arva, et seda arvu on väga palju võimalik kasvatada, aga hoida saab kindlasti. Selleks, et inimesed ikka Eestit ära ei unustaks ja ikka käiks, tulebki neile pakkuda uut kvaliteeti," rääkis minister.
Oma visiidil Soome külastas minister Juhan Parts EASi korraldatud Kotka äriseminari ning taasavas mitu aastat kinni olnud Eesti aukonsulaadi.
Küsimusele, kuidas äsja avatud konsulaat võiks Soome ja Eesti vahelistele majandussuhetele kaasa aidata, vastas Parts, et aukonsulite võrku on majandussuhetes liiga vähe kasutatud.
"Tihtipeale sõltub ühest isikust, kas ta tähtsustab riikidevahelisi majandussuhteid. Mul on hea meel, et Kotka aukonsul on väga aktiivne inimene, kes on ka Kotka sadama üks juhtidest. Loodame, et ta aitab majandussuhetele kaasa," rääkis minister.
Üritusel said külastajad uudistada ka odavamaid spaa-pakkumisi.
Pärnu sanatooriumi Tervis müügijuhi Kaire Kongase sõnul on soomlane hinnatundlik klient. "Enamasti on neil interneti vahendusel soetatud pakett, millele lisaks nad naljalt protseduure ei osta," kirjeldas Kongas Soome turisti.
Maaturismi esindaja Sirje Kuusiku sõnul on aga läbi need ajad, kus soomlane nõudis igal sammul hinnast alla. "Soomlane ei võta Eestit enam maana, kus kõik peaks odav olema, vaid maksab nõutud hinda," rääkis Viitna ja Altja kõrtsi juhatav Kuusik.
EASi esindaja Tarmo Mutso sõnul toimub seda laadi üritus Helsingis juba teist korda.
"Esimest korda korraldasime Eestit tutvustava ürituse Helsingis 2004. aastal, kui Eesti liitus Euroopa Liiduga. Selle tulemusena tõusis Soome turistide arv hüppeliselt. Praegu oleme investeerinud Eestit tutvustavasse projekti ligi 2 miljonit krooni. Ettevõtmisele aitas kaasa ka Helsingi linnavalitsus, kes toetas meid 300 000 krooniga," rääkis Mutso, lisades, et ürituse eesmärk on näidata potentsiaalsele turistile, mida Eestis huvitavat teha.